tisdag 11 juni 2013

Svullo...och sommar present

Oj, vad svullen jag är nu. Jag bara poffade ut på en gång. Jag har suttit en del mer än jag brukar och har inte tränat ngt mer än cyklat lite...suck. Går och småäter då jag har ont i magen igen och har ont när jag äter...inte bra. Men jag försöker äta mycket frukt i alla fall...om 3 frukter är mycket...eller inte...borde äta mer av både frukt och grönsaker ( 0,5 kg om dagen).
Jag kom på just att jag masserade bara i ca5-10 min i morse istället för 40, det är därför.

Jag är jämt godissugen när jag sitter på jobbet och jag håller på att försöka att avgifta mig fr socker, på redigt! Jag tar ar gärna emot tips, men gäller det att äta massa piller istället för, så går det inte, ska inte äta massa substitut sa läkaren...
...så nu en kopp te och goa små knäckebröd med salt på. De är snart slut men det kommer en leverns inom kort, en jobbarkompis, hans fotbollstjejer har sålt så jag har handlat både av hnm och grannen, både knäcke och ...godis.

Phille är på skolresa i Stockholm och har just tittat på fotboll på Friends Arena. Och Cajsa fick sin sommarpresent lite tidigare i år...att fixa naglarna hos Lina som är nagelteknolog...kul för henne att känna sig lite extra fin också!
Cajsa, Lina och deras goa dotter. Mr Dart var inte hemma när bilden togs.


****Hittade denna på nätet, tycker den stämmer....på mig i alla fall!*****

1 kommentar:

  1. Haha, den skylten var bra!!
    Vilken lycka för lilla gumman. Tänk, äntligen en liten sommarfin manikyr.
    Det där med sötsuget, det ÄR svårt att bli kvitt det. I know.
    Testa med stora bifftomater med salt och eller aromatkrydda på.Kontrast till det söta, men ger också en mättnadskänsla.
    80-90% choklad, inget gott alls, men stillar sötsuget en aning.
    Sen tycker jag sommartid är en svår tid att undvika sötsaker. Då ges det många tillfällen till fika och glass utomhus.
    LOVE!!!

    SvaraRadera