fredag 27 september 2013

Over the hills and far away...yay, jag gjorde det!

...japp, nu är en "bergknalle" besegrad. Den på 10 kg.
Jag har lyckats med det jag trodde var omöjligt, att gå ner i vikt. Jag har 10 kg kvar och att försöka få lite fason på magen ;) Illans svårt.
Jag är nitisk, så fruktansvärt nitisk. Med envishet, och med furix och med massage på "lymfpunkterna" på morgonen så har det gått bra. Äter nyttigt, försöker röra på mig (promenader)minst 3 ggr/vecka och då gärna ett pass med bungypump stavarna.
Jag har otroligt stöd och mina vänner som finns på olika håll, dom peppar mig. Det vill till att någon har koll på en, då är det inte lika lätt att smita undan.
Sötsuget försvann efter knappt två veckor. Är inte det mista godis och sötsugen längre. Däremot känner jag ett sug att få röra på mig. Går det för lång tid mellan promenaderna så säger kroppen ifrån.
Jag belönade mig själv med att göra mina naglar hos Lina på Linas lilla krypin i Kärda. Färgen denna gång är lila med rosa glitter som visade sig bli pärlemor, leeer och rosa stenar på båda ringfingrarna ;)
Grupperna har varit igång nu några veckor och det är så fantastiskt roligt. Att dessa möten med barnen det ger så otroligt mycket! Har några nya hjälpledare och det är så kul att se hur de utvecklas och våga ta ansvar.
Tänk vilket privilegium att få jobba med dessa barn och ungdomar. Samtala med dem samtidigt som man lyssnar på musik fikar och snackar om livets stora och små frågor. Det "bubblar" ur dem.
Just nu övar vi för att framför minimusikalen "trädgårds musikalen" i kyrkan den 13 oktober i Kärda.

Har hattar på jobbet och spexar till det ibland efter hur mitt humör är för dagen.
 
Vanliga neutrala stråhattsvariant (tråkig) för alldagliga dagar.
Törnekronan då jag behöver plåga mig själv--disciplin.
Tant Agda hatten med strass, då jag känner mig tantig eller bara  är lite mer tramsig än vanligt.
Den lilla nyinköpta chicka prickiga saken från Tyskland, muntraupp-hatten för att bli glad eller förbli glad. Denna bärs även av jobbarkompisarna, hahaha.
 
Tant Agda hatten rök på idag :)
 
Tycker den här är så bra!
 
Tack för att du läste, trevlig helg!
Qram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar