söndag 22 december 2013

God Jul + inga julkort & cancer suger rejält...

Jag önskar er alla en riktigt god och lycklig julhelg med fin gemenskap, det är ni värda. Julen är en fin helg och numera så värdesätter jag den mer än jag gjorde innan. Men, det där tokhysteriska runt om finns inte längre i min värld. Jag har dragit ner på en del. Jag tokpyntar inte längre varenda litet hörn, jag gör det barnen och vi tycker är kul, och prioritera det. I skrivande stund så är båda barnen hos kompisar på olika håll, är det inte julklappsbyte så är det styrketräning och ut och käka med kompisar.
Alla avslutningar och fester på jobbet är avklarade och det är med stor glädje och tacksamhet jag kan skriva att JAG ÄLSKAR MITT JOBB! Jag älskar er föräldrar och värdesätter att ni skickar era barn till grupperna. Vi har så kul tillsammans och det är så givande för mig att träffa barnen och er i  vår verksamhet. TACK <3 p=""> I år bad vi i personalen chefen att vi inte skulle få några julklappar. Vi ville hellre att pengarna skulle gå till  hjälpsändning till Filipinerna. Och de tog emot vår önskan och satte in en stor summa pengar. Bra där, att ni lyssnade på vårt önskemål, TACK!

Jag frågade några barn vad som var roligast i höst och de svarade...lägret och avslappningen vi har varje gång när vi får ligga under filtarna och sjunga och mysa till "fjärilssången" ;)
Det är väl det vi behöver, tid till att reflektera över saker och ting. Det är då det kommer till oss, stillhet och ro. Utan det kan vi inte fungera. Egentid är så viktigt. UNNA DIG DET! Och ha inte samvetskval att tiden skulle var till ngt annat...för det är faktiskt just din tid, unna dig den tiden!

De två veckorna som varit har varit smådeppiga på flera vis. Bla så har cancermonstret tagit två stycken liv och den ena personen var bara ett år äldre än mig själv. En av mina närmsta vänner kämpar för fullt med sin cancer och finafina har fått tråkiga besked. Du finns i mitt hjärta vännen vi ska kämpa tillsammans och jag finns HÄR!

I år skickar jag inga julkort! Däremot är det en summa pengar insatt på min cancerinsamling här till höger. Skulle du vilja skänka en Selma ( 20 kr) eller mer trycker du bara på GE EN GÅVA så kommer du till din internet bank. Enkelt som bare den!

Jag orkar inte med mer traditionell julmusik utan här kommer en av mina favoriter. Cajsa och jag brukar rocka loss och sjunga och jazza till den här.
Så, håll till godo med Bruce Springsteen and The E Street Band och Merry Christmas Baby.
 
Jag önskar er alla en riktigt god jul och ett gott nytt 2014. 
 
 
 



1 kommentar:

  1. Du är en otroligt klok kvinna, Tina!
    God jul till dig önskar vi alla Barkar <3

    SvaraRadera