söndag 13 augusti 2017

Whoop nu är det nya tag.

Ett meddelande plingade till i morse på "messenger" i telefonen. Det var en jobbarkompis som skrev: - "dags att stiga upp, det är träning om 30 min". Jag hade ju hört att det var fit camp här i Forsheda 2 dagar i veckan. Tänkte först att, njae sängen var go att ligga kvar i, somnade efter 3 inatt då jag inte kunde somna. Nä tusan, på med träningskläder och efter en snabb frukost.  så bar det iväg till gräsplanen vid skolan.
Det var det bästa som kunde hända just nu. Just denna träning passade mig, eftersom jag inte kan göra allt med armarna fullt ut. Tabata, det är en form som passar mig. Provade på förra sommaren och ja, det var helt enkelt kanon, och utomhus också. Jag har minst 10 kg att gå ner innan operationen i höst, så det är knappt om tid.

 Funderade vad och hur jag gjorde förra gången.
  • Åt inget/minimalt med socker i alla former.
  • Drack de hemmagjorda "gröna drinkarna" Du kan ha i detta,  men inte allt på en gång 
Spenat 
Selleri 
Sallad 
GRÖNT äpple
Gurka 
Lite banan
Ibland 1 dl äppeljuice
Vatten
  • mer daglig motion, om så bara 15 gång innan jobbet eller träning av ngn form 2 dagar i veckan. Forra gången gick jag men de suveräna Bungypump-stavarna.
  • Åt bara så mycket jag gjorde av med varje dag. Jag ÄLSKAR mat så det var lite tufft men, det går bra.
Det tog sist ca 2 - 3 veckor innan sockersuget försvann.
Det funkade 2013 med några i veckan 👍🤗 då jag gick ner 30 kg. 

Borde funka 2017 också 😀 Jag har slarvat massor och inte kunnat träna pga operationen i december. Men nu bannemej ska kropp o knopp få sitt igen. Vill ju kunna orka att gå på golfbanan och dra vagnen utan att flåsa som en fåne... och inte minst vara i fas och i form inför 2a operationen som kommer i höst. Redig på veckorna och all in på helgen. 
Whoop whoop. Nu kööööör vi.

Lev väl!
/ Tina

2 kommentarer:

  1. Det var skönt att hitta den här bloggen bland alla cancerbloggar eftersom du fortfarande lever. Hittar så många bloggar där innehavaren dött av spridd cancer. Själv är jag mitt i min cellgiftbehandling och vill se bloggar där det gått bra. tack och grattis!

    SvaraRadera
  2. Jag heter Anna Erickson från Stockholm - Sverige, jag är högskolelärare av yrke. Detta är en mycket glad dag i mitt liv att dela med dig här ute hur jag fick min sanna kärlekspartner tillbaka. Dr.Oduduwa hjälpte mig med magiska kärleksförtryck att få tillbaka min ex pojkvän efter 2 års separation han är hemma till mig. Jag rekommenderar att alla kan få samma hjälp av honom kontakta honom via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    Jag rekommenderar uppriktigt Dr.Oduduwa att kontakta denna spiritualist - Stava för att få tillbaka ditt ex
    återställa ryggförlust kärleksförhållande
    förena bruten
    magisk kärleksförtroll för att få tillbaka
    sluta skilsmässa
    Älskar stava för att undvika att fuska par
    Älskar stava för att stoppa uppdelningen

    (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    SvaraRadera