fredag 21 oktober 2011

Livet..... är..... orättvist

Ja, livet är fruktansvärt orättvist, det är bara förnamnet. Vi har i två dagar nu varit inne på Värnamo sjukhus på hjärtintensiven hos min älskade pappa och barnens älskade morfar. Pappa fick i onsdags kväll ett hjärtstopp hemma togs med ambulans till Värnamo sjukhus. Han låg tills i morse nedkyld ( i 24 tim), nedsövd och i respirator. När jag åkte hem i eftermiddag så låg han fortfarande i respirator och är nedsövd. Läget är mycket kritiskt.

Livet är orättvist, han som kämpat med allt de sista åren och kommit igen om och om och om igen. VARFÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Älskade pappa som tillsammans med mamma gör ALLT för de sina, visa omsorg och tillsammans med mamma är minutiöst rättvisa på alla sätt och vis mot oss alla. Varför ska detta hända VARFÖR!!!!!
Vad vill livet med oss?

Vår önskan, vi vill ha våran morfar/pappa som han var innan. Jag vill vara där hela tiden och hoppas på att pappa hör oss när vi är där. 

11 kommentarer:

  1. Kan bara sända styrkekramar som inte hjälper men kanske värmer något litet, litet. Tänker på er alla !!!! G

    SvaraRadera
  2. Livet är hårt och tufft mot din goa pappa nu. Det är så lite vi kan göra mer än att hoppas att det sker ett under och att han kommer hem igen till er.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt att höra att din pappa är så dålig. Men inte har det med någon rättvisa att göra.. tänk på alla i Somalia, det är inte heller rättvist. Man lever och sen dör man.
    Hoppas att din pappa tillfrisknar !

    Styrkekarmar

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas och ber för din pappa och för min goa och glada jaktkamrat att han tillfrisknar.
    Många kramar
    Öje

    SvaraRadera
  5. Evy och Sven-Göran22 oktober, 2011 15:34

    Det är inte rättvist mot er och din pappa. Sänder varma kramar och tankar till er alla. Hoppas på bättring för honom.

    Evy och Sven-Göran

    SvaraRadera
  6. Vi tänker på er, och ber för din pappa!
    Livet är inte alltid rättvist, det har du verkligen fått känna på!
    Många kramar!
    Bitte

    SvaraRadera
  7. Livet är orättvist. Men vi har kärleken som vinner över det orättvisa. Hoppas på bättring. Styrkekramar till er alla. Tali

    SvaraRadera
  8. Hur mycket ska man orka med? Jag känner med dig och hoppas på det bästa! Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tror att din pappa hör dej när du är där. Hoppas på en bättring och styrka till ER.
    Kramar i massor till ER.
    Rosa

    SvaraRadera
  10. Stor och vam kram! Jag är med och ber!

    SvaraRadera
  11. Kramar till dig och hela familjen... Jag vet precis hur det är att sitta där, så hjälplös man känner sig....

    Kramar Caroline

    SvaraRadera