lördag 5 november 2011

Veckan som varit.

Det är långt mellan mina inlägg just nu. Tiden behövs till annat. Jag har varit på rehabkursen i Jönköping och jag kunde inte för något i världen kunna tro att den skulle var så betydelsefull. Bra handledare som håller i den och framför allt alla dessa 8 kvinnor som är en bra mix som ger varandra så mycket. Varje gång är det en mix av tårar och starka känslor och mycket att bearbeta med sig själv, jag hade inte förstått att jag skjutit upp mycket angående min sjukdom och känslor runt min behandling/familj mm. Jag fortsätter att jobba min 25 % vilket är MAX vad jag klarar av med all sjukgymnastik mm mm.

Min kära pappa kämpar fortfarande på, han har i torsdags opererat in en pacemaker med en defibrillator i. Hans operation gick bra och "deffen" ligger på rätt plats. Efter operationen har han blött kraftigt och i torsdags natt fick de sy ett par stygn akut för det hade runnit för mycket ur såret. Om allt är som det ska idag väntas han hem till Värnamo sjukhus. Nu väntar en lång vila så  att han kan komma igen. Lugn och ro och vila. Vi var och hälsade på honom igår efter vi badat på Rosenlunds badet med Phille, Cajsa och kusin James. De blev överraskade när barnbarnen knatade in kl 19.15 på fredagskvällen för att krama lite på farfar/morfar. *leeer*

Jag länkar till min mammas fin blogg som hon skriver.
http://famoma-skogstrollet.blogspot.com/
och även en livsviktig länk till hur du hjärt lung räddar:

http://www.hjartgruppen.se/guide/hjart-och-lungraddning/



Jag vill önska er en fin alla helgons helg och jag tänker speciellt på alla er som har en anhörig som de ska läsa upp namnet på i kyrkorna. 

Under tiden jag skriver detta så fick jag meddelande från mamma att pappa inte får komma hem till Värnamo sjukhus idag heller, han har blött för mycket i natt också. Mamma är hela tiden hos honom på sjukhuset i Jönköping.

Lev väl!

3 kommentarer:

  1. Du får hälsa Din pappa och hoppas att han återhämtar sig snart . Kram Jenni

    SvaraRadera
  2. Puss, puss, puss!!!
    Love you!!!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig allt gott och hoppas att det går bra för din pappa.

    Kram

    SvaraRadera