tisdag 8 november 2011

Pacemaker, invigning och pysselkväll

På söndags eftermiddag fick min pappa äntligen komma hem från sjukhuset. Vi trodde att han skulle behöva mellanlanda i Värnamo, men så var inte fallet. Han fick komma hem till deras älskade Norlid. Han ringde mig när han var i bilen och sa---jag är på väg HEM, HEM till Norlid. Vilken lycka, men samtidigt kände jag mig lite orolig eftersom han hade blött sådana otroliga mängder. Men igår så tog mamma och han bort trycket och det hade inte blött något utanför huden. Nu är det vila och åter vila som gäller. Jag googlade lite på pacemaker med defibrilator i och om jag har fattat det rätt så är det ungefär en sådan här han har satt in.

Idag kom det information om hur det går till på invigningen av Spiran i Jönköping. Ett gediget program med övning mm och det är hör och häpna....1300 körsångare som skall sjunga bakom Charlotte Perelli, Ola Salo och Lena-Maria Klingvall. Sammanlagt är det 1700 med alla som spelar instrument, dansar. Det ska bli så roligt att höra dem. Kören smågodis som Cajsa går på åker gemensamt upp i buss och det måste vara underbart roligt att göra något sådant här tillsammans. Önskar att jag var barn igen så man kunde vara med *leeer*

 På tisdag kommer vi att ha vår traditionella pyssel/aktivitets kväll. Denna gång är det i Hånger och hittills är det minst 24 st anmälda...ska bli så roligt. Vi har legat på och beställt hem fin fina "pysselgrejer"....kommer inte att avslöja här vad det är för en del av er läser bloggen ---ta daaaa--- men efteråt kommer jag att lägga ut bilder på alster på vad de flitiga kvinnorna har gjort. 
 Rehabkursen för FD: cancersjuka går mot sitt slut, det är bara några få gånger kvar. Jag hittade en länk där man kan läsa om vad det innebär:
http://www.lj.se/info_files/infosida39714/victoria_wendel_utvecklingskraft_20110929.pdf
denna kurs är så otroligt bra, önskar att många som har behov av den kommer att få gå den.

Vi har varit på utvecklingssamtal för Phille på högstadiet och nu är det dags att skriva IUP för honom. Måste säga att han har en fantastisk handledare som går in för ungdomarna på ett kanon bra sätt.

Lev väl!

1 kommentar:

  1. Läcker ny design på sidan.

    Det hade allt varit se-och-hörvärt att vara med på invigningen. Cajsa och Ola Salo bl.a, några av mina stora favoriter ;) :)
    Hoppas du inte glömmer att ta med dig kameran.
    Ser fram emot bilder från invigningen.

    Love!

    SvaraRadera