onsdag 16 november 2011

Spira & pysselkväll & div inspelningar

Jag försökte att filma dels för vår egen skull men också för Cajsas skull så hon skulle få se hur det såg ut på långt håll. Det var trångt, otroligt trångt på bron så kameran hoppar till då och då och i kylan så blir det ingen bra bild med zoomen...funkade när jag ställde in den, men sedan la den av då och då, så ha överseende med den "dåliga" inspelningen.

LÄNK TILL VIDEO PÅ AVSLUTNINGS NUMRET PÅ SPIRA INVIGNINGEN:

HÄR ÄR OLA SALOS NUMMER:

HÄR ÄR LENA-MARIAS NUMMER:

 I fredags var det äntligen dags för kören Smågodis ( som Cajsa sjunger i ) att åka upp till Jönköping och vara med på invigningen av kulturhuset Spira. Cajsa och hennes kompis kom hem ca 10.15 och då var det dags att käka lunch...tjatter tjatter runt bordet och förväntningarna var skyhöga. Barnen susade uppåt ca kl 11.30 med övriga medlemmar i spira bussen och Klas, Phille och jag åkte upp så vi var där en timma innan det började kl 18.00 för att få bra platser. Mitt på bron  ca 300 meter från kulturhuset och i isande kyla som bet sig in ända in i ryggmärgen.Men det var det värt....GODE VÄRLD VAD BRA DET VAR!!!!! ca 1300 barn som sjöng och sammanlagt med alla trumslagare och blåsare dansare så var det 1700 som uppträdde....minst. Cajsa berättade att när de var i pingstkyrkan så var Ola Salo och Lena-Maria Klingvall där med dem och övade och Cajsa är helt lyrisk när hon berättar om dagen. Charlotte Perelli kom direkt till kulturhuset. Cajsa berättade att det var coolt, sa hon när Perellis privatjet flög över Munksjön och landade på Axamo. 
I början av inlägget har jag lagt en länk på avslutningsnumret. Skratten i början är när hela bron börjar att röra sig och svaja. Flera tusen stod på bron och när de började hoppa till musiken krängde bron. Häftigt!!
 I går hade vi vår traditionella julpysselkväll. Mammor från Kärda och Hånger med sina väninnor el mammor som var medbjudna slöt upp runt 18 tiden. Det var härligt om så bara för en kväll, att stå i tamburen och ta emot och hälsa välkomna....det var ju ett tag sedan sist.
Vi började kvällen med en stilla andakt, jag pratade lite om ordet NORMAL...vem är normal, vem har mandat att tycka att just den eller den är NORMAL... Våra tankar vilade extra hos lilla W  och hennes familj. Lilla W som hastigt opererats i söndags för en tumör i huvudet. Det lysande ljushjärtat sken för dig lilla gumman & din familj.
Avslutningsvis lyssnade vi på You raise me up, med Lena-Maria Klingvall. Hon sjöng den när hon var hos oss i Forsheda kyrka och likaså sjöng hon den på Spira invigningen i Jönköping.

Jag är helt slut efter gårdagen, men glad att jag kunde vara med igår. Lederna värker som bare den idag, så tur att jag hade sjukgymnastik idag, för mina muskler och leder är inte glada på mig just nu. Tur det finns värktabletter och en skön soffa, för jag ska sätta mig på hela ryggen i eftermiddag...tills Cajsa kommer hem för då blir det läxor i mass och sedan en runda till optikern för att skaffa henne nya glasögon.

Här följer en stor laddning bilder från pysselkvällen...och jag ser fram mot nästa års aktivitetskväll redan nu, håll till godo!!!

Under tiden de pysslade mumsade de på glögg, pepparkakor med eller utan mögel ost :)
 Efter gröt och skinkmackor i stora lass så bjöds det på ett gottebord,,,,yummie. 
Atsumi och Annett var snälla som hjälpte till i köket mm























4 kommentarer:

  1. Vad kul med så många pyssliga damer på ett o samma ställe ! Fina bilder, förstår att du ser fram emot nästa gång allaredan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Synd att det bara är till jul som man verkligen pysslar. Jag gör det gärna året om =) Det var en härlig kväll.

    SvaraRadera
  3. Å,vad det va trevligt.Synd att det är långt till nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Tack för en jättemysig kväll!!!

    SvaraRadera