torsdag 21 november 2013

Nästan i mål... än så länge - 20 kg...

Den 9 augusti i år, på min födelsedag på natten när jag inte kunde sova och satt och tryckte på mobilen och trixade :-) gjorde jag ett definitivt beslut...nu bannemej skulle jag bli smal igen, bli stark igen och framför allt bli friskare än någonsin.
Jag har länge kämpat med vikten och efter flera hundår så var det något som fick mig att ta beslutet. Jag skulle börja gå ner i vikt, och det med-det-samma. KABOOOM!
Jag bestämde mig för att ändra livsstil direkt, that´s it! Jag hade lekt lite med tanken i ca två veckor efter peppning av en jobbarkompis som arbetade samtidigt på sommaren, tack!
Nu efter ca 3,5 månad har jag nästan nått mitt mål. Jag har hittills gått ner -20 kg, men ska ner till 58 kg. Mitt BMI värde ska ligga under normala värdet, gärna i mitten. Allt för att kroppen ska må bra och stå emot elakheter.
Jag hart fått frågan --hur har du gjort? Jag har gjort det som passar min kropp inte något 5--2, eller LCHF eller GI utan...Husmanskost!
1 inget godis kakor chips, inget SMÅGODIS som alltid fanns på mitt kontor innan.
2 motion, stavgång minst 1g i veckan gärna någon mer promenad.
3 mindre portioner mat, äter normala portioner numera, husmanskost, och pizza ibland. Tar inte om utan äter MIN portion.
4 frukt mellan måltiderna istället för smågodispåse...där är stora skillnaden...

INGET ONÖDIGT SOCKER!

Jag har fått frågan om jag har blivit sjuk igen eftersom jag är smal. Men NEJ, jag är friskare än någonsin, mår bättre än någonsin, och orkar mer än innan.
Lymfvätskan har blivit bättre när jag gått ner i vikt. Inte borta helt eftersom det är kroniskt, men bättre. Får fortfarande lymfmassera hemma varje dag * 3 ggr.
Jag orkar mer fysiskt och psykiskt. Mer energi och allt blir lättare.
 Turkiet i juli månad, ingen rolig syn. Vill leva länge och finnas där för barnen, inte vara en osund mamma. Då var valet inte svårt. Nu när styrkan och beslutsamheten fanns där så var det bara att köra. 
 20 november, nästan i mål
Samma spralliga, tokiga, stolliga Tina fast i en annan förpackning, leer
Och...ljuvligt när man kunde gå från storlek 46/48 till 40/42
Här en bild innan vi gick på fest. Kul att kunna klä upp sig igen!
 



2 kommentarer: