torsdag 14 november 2013

Tur att jag inte blev påkörd...

...ja så kunde det ha gått, faktiskt.
Idag hade jag arbetslunch/planering med en jobbarkompis på Stigs café i Värnamo. Väl färdiga gick vi in i en affär och redan då började det att skymma. När vi kom ut var det svart och mörkt och grått och jag gick på andra sidan av kommunhuset och tog övergångsstället vid polishuset. Bilen från vänster stannade och släppte fram mig och jag gick över och en man gick en bit bakom mig. När jag gått 3/4 av övergångsstället kommer det en bil från höger. Den kommer ganska fort och jag ser då att bilden som stannat blinkar med lysena...varpå bilen från höger tvärnitar...den har missat att vi är på övergångsstället...shooo...den stannar precis innan den klipper mig...knappt 1 meter kvar. Jag snabbade mig över och knäskålarna skakade som asplöv. En man bakom mig gick ifatt och frågade hur det var med mig, så vänligt :)
Nu var det ju mörkt och så men hur kunde den missa att vi gick där...det var gatulyse och allt!
Det är kanske lätt hänt, så nu ska det fram extra reflexer!!

Ha de bäst!
Lev väl!
Kramen från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar