fredag 17 januari 2014

Han fattas oss....att göra avtryck i en människas liv...

Idag är en ledsam dag, vi var många som slöt upp i kyrkan och tog farväl av vår vän. En vän till honom berättade att han gjort avtryck, och sannerligen det har han gjort. Han var ordförande och han engagerade sig så mycket i kyrkan på många olika sätt. Stöttade barn -ungdomsarbetet till 110%, alltid. Lyste det i lokalen så hoppade han ibland in en stund och kollade vad vi gjorde och vad det var för generation ungdomar som var där just då. Ibland tog han en macka el fikade med oss. Han intresserade sig för ungdomarna och kom alltid när de uppträdde. Han gjorde med sitt glada positiva och stöttande sätt AVTRYCK. Vi minns hans ord, det ordnar sig, det ordnar jag, behöver du hjälp.
Oj, vad vi har mycket att lära av honom. Du fattas mig, mycket!

Det är en önskan att om jag bara har gjort avtryck eller skillnad  för en enda person så har jag lyckats i livet.

Det finns många som är viktiga som gör avtryck i mitt liv som jag aldrig vill vara utan. Familj, släkt och vänner. De som stöttar, peppar. De som finns kvar sedan skoltiden som jag vill ta upp kontakten lite extra med. Fina lunch vän! Pfft!

Låtar som gjort avtryck!!! Musik och texterna är viktiga för mig, och just denna höst har dessa låtar varit extra viktiga. Gary Moore är sedan långt tillbaks en favorit, och just denna är viktig men de andra har också varit viktiga. Dom låtarna har både tröstat och
lugnat mig i höst, så TACK...love always!
Gary Moore, Parisienne Walkways
The Fret, In my Way
Klara Kazmi, Sunshine And Butterflies


Var tacksam och rädd om dina vänner som gör avtryck i ditt liv, dom är viktiga!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar