tisdag 12 augusti 2014

Lev nu, lev väl, och lyssna till rösten inom dig! När orden tar slut...får musiken tala...tills sinnet kommer ifatt igen...

Sitter i skrivande stund och planerar inför hösten, ser en fjäril sitta på mitt fönsterbleck, den får mig att stanna upp, jag hör vinden piska mot fönstret och ser träden vajar höstlikt, hälsar och bugar sig majestätiskt. Tänker, de vill påminna mig om att, Tina,  glöm inte att fånga ögonblicken, det basala i livet...
 Första stadiet är alltid planering i tanken, non - stop, inte alltid bra att vara ständigt uppkopplad, då jag ibland blir så hjärnstressad. Jag har en tendens att alltid ha hjärnan "påkopplad" som ett barn uttryckte det, att jag alltid ska finnas tillhands och vara tillgänglig. Fick 2011 i Jönköping på rehabkursen på onkologen en skiva med mindfulnessövningar, avslappning. Skivan är nödvändig för att komma ned i varv, dags att kontinuerligt använda sig av den, kanske. Ligga på Yantra - mattan och sväva bort till ett annat "rum" i sinnet.



Jag ser optimistiskt på vårt arbete och att börja med barngrupperna, och med stor tillförsikt på hösten med allt som komma skall. Kanske blir lite byte av strategi... Men mycket är sig likt. 
Ni som känner mig vet att jag lever i nuet, vill ha ett hyfsad strategiskt upplägg, men LEVER HÄR OCH NU! Fångar dagen, vad den har att erbjuda, kan flexa om snabbt i tanke och handling, en styrka i samarbete med människor. 

Nåväl, sommaren har passerat. Hade fina stunder med barnen i sommar. Var nu sista delen av sommaren med barnen och sonens flickvän i Göteborg. Vi njöt av sommarstaden Göteborg, med trubadurer och skönsång och div shopping, till ungdomarnas glädje :) På kvällen åt vi ute alla tillsammans, även sonens kompis med flickvän som dök upp, kul att se dig igen Gino :) Vi sov över på båten Barken Viking och dagen efter förlustade vi oss på Liseberg.

Jag har haft förmånen i våras och i sommar att fått uppleva många fina stunder och möten med människor jag aldrig träffat innan, är tacksam för detta! Mycket! Jenni min barndomsvän och jag har haft en rolig sommar i Kalmar, glad för att ha återupptagit kontakten med henne igen. Av olika anledningar så tappade vi kontakten, mycket hände i våra respektive liv och div händelser gjorde att vi inte kunde bibehålla kontakten...men en ärlig fin vän kommer alltid att finnas där, hur lång tid man än är ifrån varandra, och det har vi tagit fasta på i sommar. 
Vi har levt i nuet...verkligen.  Jag säger bara en sak Kalmar levererar och Krögers äger! :)

Hösten är på intågande och en ny epok kommer att ta vid. Musik är viktig för mig, lyssnar ofta och mycket. Musik lugnar mig. Musik talar till mig och får mig att "läka", när orden tar slut,  får musiken tala.
Var på trevliga bjudningar i sommar där musiken flödade, och det bjöds på mycket skratt. Det är så roligt när man träffar människor som gillar samma slags musik. Roligt är också att sonen numera är Signad på ett bolag i Usa, Ultra Music. Och hans låt Dirty Sax kommer snart att släppas igen på Spotify, fast denna gång permanent genom Ultra Music.

När orden tar slut, får musiken tala...så sant. Jag länkar två sånger tillägnade min fina vän som som lider, har kämpat länge. Vi träffades på cancer rehab i Jönköping på onkologen. Vi samåkte upp i bilen, vi pratade om livets stora, meningen med livet, vår existens. Ibland satt vi tysta mil efter mil... Två sånger vi spelade högt, högt, är dessa. Hennes favoritsång. Jag lever, med Py Bäckman och vår sång som betydde mycket då, Vart jag mig i värden vänder med Svenska Björnstammen. Vi sjöng så det skrällde i bilen. Det värker i hjärta och själ, inte skoskav utan rejäl förbaskad värk...FUCK CANCER!!!
Du finns ständigt i mina tankar vännen!

Tack för att du läste..
Lev väl..
Sol på er...
Kram/
Tina




1 kommentar: