torsdag 19 maj 2011

SOV GOTT ÄLSKADE MOSTER






Han väntar dig på andra sidan.
Lena, fina, varma händer tar emot dig, omfamning. Möts igen.
Evigheters evighet. Tillsammans.

Dina ord till oss: Ta väl hand om varandra.

Lugnet i dina ögon när den lilla sjöng på sängkanten,
Du är det finaste jag vet,
du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.


En klapp på kinden fick jag ofta, kramen likaså.
Kan höra ditt skratt, känna din doft, underbara du!!!

Minnen susar förbi…de är många. Så många att jag inte får ordning på dem.
Tacksam. Mycket tacksam.
Barnet, tonåringen, kvinnan, mamman i mig har ljuvaste minnen att plocka fram.

Sjukdom, smärta finns ej mer. Bara vila, vila i evigheters evighet.
Lugnt, tryggt.
Åter tillsammans.

Vi möts igen…på andra sidan. Du fattas oss.
Himlen har fått en ängel.
Sov gott älskade moster min!!!!

2 kommentarer:

  1. Är det en vän du har träffat under sjukdomstiden ??

    SvaraRadera
  2. Krama din mamma från mig och hälsa Kennet om han minns mig från våren - 84 för Lena vad väl hans mamma . Jag minna henne som en godhjärtad kvinna . Kram från din vän Jenni

    SvaraRadera