tisdag 14 juni 2011

Försäkringskassan i ett "nötskal"...och lite till

Några vänner undrade vart jag hade tagit vägen... Det har varit en lite jobbig månad så det har inte blivit så mycket skrivet på bloggen. Jag var på begravning och tog farväl av min moster D i Falkenberg. En fin men mycket jobbig och fruktansvärt sorglig begravning. Känns tomt, otroligt tomt.

Fick svar på röntgen av njurarna. Det var i sin ordning men de ville att jag
skulle till urologen för att undersöka min blåsa, den var onormalt "stor". Ja, det kan jag förklara sa jag, jag drack dubbelt så mycket som man skulle göra innan och höll mig mycket längre än man skulle så det är därför. Men de ville ändå att jag skulle kolla, och det var som jag trodde. Lite fanns det kvar i blåsan men inte onormalt mycket.

Vi var en kväll med C´s klass och det spelades brännboll. Njae inte jag då, utan jag var paparazzi och tog kort. K och P spelade och P var med i "barnens" lag och det uppskattades av lillasyrran. Efteråt så fikade vi inne, det blåste något så dant ute så det var skönt att sitta inne i värmen.

Jag är på sjukhuset på olika behandlingar 2-3 ggr i veckan. Det är tröttsamt och vila krävs, men jag försöker ändå att göra det där lilla extra för att komma igång, även om det känns som snigelfart. Mitt hår har kommit igång och växt. Jag kan t.o.m få fram en frisyr om jag verkligen försöker.

I lördags natt drabbades jag av det värsta migränanfallet på länge. Kunde inte behålla något, svimfärdig och kunde nätt och jämt ta tabletterna. Första omgång tabletter fick jag ner men inte mer. K hjälpte mig på natten för jag kunde inte ta mig till köket själv ens. Jag var helt borta på söndagen, skallen värkte som om det stod en elefant på den. Konstigt är att, under hela cellgifts behandlingen hade jag bara en liten släng av migrän en endaste gång. Trodde att det hade gått över men icke då...

Jag har varit sjukskriven över ett år nu och då omprövas sjukpenningen. Man kan antingen få sjukpenning på fortsättningsnivå 75% eller som innan normalnivå 80%.
Men jag fick avslag på normalnivå för man skulle ha en allvarlig sjukdom eller en som var dödlig inom 5 år...eller svåra sviter efter, som gjorde att man passade inom "mallen" som min handledare sa.
Nu har jag en bra handledare som stred för min sak, hon hade t.o.m berättat och gått på och tryckt på att jag tagit båda brösten hade fått byta cellgifter p.g.a att jag slutade andas och fick en allvarlig reaktion och biverkningarna var MYCKET värre med denna behandlingen än den andra, har två barn hemma. Men eftersom de har en "mall" att gå efter och i den "mallen" så finns det förmodligen inget utrymme för "ändrad behandling, komplikationer mm" utan de följer mallen mest aggressiv grad 3/3 och den behandling som var tänkt från början!!!!! Jag vill inte visa mitt fula ordförråd... men jag är inte glad.......ALLS!!!!

ROLIGT ÄR att ha träffat barnen kusiner i Norge och att ha lyssnat när C sjöng på nationaldagen i Apladalen med kören "smågodis". Sett P åka kross och tagit bra bilder som han är nöjd med. GLAD ÖVER att barnen har klarat skolgången bra detta skolår, TROTS all orolighet, ovisshet, nedstämdhet som de har fått brottats med under detta fruktansvärda år.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MINA/VÅRA TANKAR går till allas vår "M" som fick hjärnblödning och som kämpar efter operationer och ingrepp med att komma tillbaks. Du finns i våra hjärtan och tankar.
LÄK MITT ÖGA, ATT JAG SER
HUR DU ÄR I DET SOM SKER.
DÄR JAG BÄST BEHÖVER DIG
ÄR DU ALLRA NÄRMAST MIG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kusin B 2 år.
Taggade föräldrar står på rad i "innelaget" på brännbolls tuneringen.
C och kusin H 6 månader.
P på krossen en varm dag i Forsheda.



3 kommentarer:

  1. Ja du den där F-kassan är en historia för sig, jag räknar väl inte att få bifall på min ansökan men det är ändå skönt att sätta griller i huvet på dom. hittade en artikel i Läkemedelsvärlden om avbruten tamoxifenbehandling och dödlighet. det ska jag skicka till kassan om jag får avslag. http://www.lakemedelsvarlden.se/zino.aspx?articleID=10985

    Bra att veta att det är du som är annastina

    Kram !!! nu slåss vi vidare

    SvaraRadera
  2. Oh vad trött man blir på Försäkringskassan och det dåliga systemet....
    Kämpa vidare!
    kram jessica s

    SvaraRadera
  3. Hoppas du sluppit migränen nu och att det känns bra med en annalkande midsommar !

    Kram

    SvaraRadera