måndag 14 januari 2013

Zumba-elefant



Idag ZUMBA gympa, prova på gång.
Jag blev glad att det var en tid när jag kunde, lika glad blev jag att det var en grej Cajsa kunde göra utan att slå axeln ur led. Visst var det en hel del hon inte fick göra, men med lite pepping så skötte hon sig jätte bra. Läkarna i Stockholm har velat att hon ska ha en idrott för att stärka ryggen mm.
Vi traskade dit, jag hade pratat med en del innan så jag visste att det var några jag kände. MEN...gissa om jag kände mig otymplig, tror det är en barnsång uppkallad efter mig--En elefant balanserade...
De som stod bakom måste ha haft super roligt åt oss som var nya, men det bjuder jag på--leeeer--
L.B, visst måste det sett kul ut ,leeeer.
Det var roligt att göra detta även om det gjorde ont, rejält ont i mina muskler och leder. Jag har inte samma rörlighet i musklerna som innan, lederna likaså, jag vet att jag kommer att svullna mycketmen jag är så trött på att få avstå en massa hela tiden för att kroppen säger --NEJ--NEJ--NEJ. Men det ska inte få hindra mig.
Jag kommer att fortsätta att "gå min Zumba" ti hi, så det så. Och mini me ska också få fortsätta, så kul att det fanns ngt för henne.
 

3 kommentarer:

  1. Älskade mor och dotter, visst är Zumban till för alla. Alla har inte ditt kurage Tina, hur många sitter inte hemma och ömkar sig för att de är stora i omfång och inte vill gå på gym för att inte bli uttittade.. Strongt av dig att ta dig dit och att du kämpar på med alla medel för att så småningom få igång rörligheten och slippa värken du har. De som inte vet vad du gått igenom kan väl få stå fnissa,det är deras okunskap. De som känner dig ser nog på med stolthet vad du presterar.Kämpa på. Heja Heja. Kram

    SvaraRadera
  2. Hade jättekul :) Inte så mycket åt dig, utan mina kroppsdelar vägrade samarbeta :)
    Hade inte så mycket tid att kolla på hur det gick för andra. Men attans vad svårt det var.
    Vi ses väl nästa måndag igen. Kram
    //LB

    SvaraRadera
  3. Zumba är glädjefyllt och ger energi! Härligt att kunna göra det med sin dotter!
    Alla gör på sitt sätt och inte har jag tid att titta på hur andra gör.
    Här där jag bor....har vi aqua-zumba och det passar mig med stora ryggproblem och en stor kropp perfekt!! Kan väl säga att ett under har skett-jag går på gym, har en pt och så zumban....Stort för en fd duktig flicka som alltid jobbat och aldrig gjort något för att ta hand om sig själv...
    Det mest fantastiska är att det aldrig är försent.
    Hoppas du och dottern funnit er "grej" tillsammans....

    SvaraRadera