söndag 6 oktober 2013

Intervju med Regina Lund & låten Sunshine And Butterflies

I morse messade en vän till mig och berättade att det var en intervju med Regina Lund
på tv 4. TACK SNÄLLA! Jag gick ner snabbt och tittade och  kunde genast instämma med det hon berättade. Nu är hon mitt uppe i behandling osv men hennes tankar är de samma som jag hade.
Att.. tack gode värld att det var jag som fick det och inte något mina barn. Att allt rämnades när man får beskedet och att man får helt andra värderinga på livet när man kommit tillbaks och efter en sådan, enligt mig, käftsmäll. Man sätter andra värden på livet.
För mig var det aldrig tal om alternativ behandling.  Jag ville som Regina ha den Svenska sjukhusvården, och bara den, jag vågade inte chansa och ville inte det för den delen heller.
Jag överlämnade mig totalt i deras händer, men var med och ville veta allt! och var så otroligt nitisk med informationen. Jag räknade mig aldrig som ett offer, men jag var en kämpe och är numera en överlevare, FRISK! 

Jag lyssnade mycket på musik under min cancerresa, dels för att det läker själen, MYCKET!
Dels för att ladda inför en behandling men även för att slappna av efter. Jag önskar så att jag hade hittat den här fenomenala låten innan. Jag kollar ibland runt lite på fejjan på vänners musik och då hittade jag bl.a den här med en tjej som heter Klara Kazmi. Den är helt otroligt bra. Och texten får mig att känna det jag är, FRISK.
Sunshine and butterflies, I have no worries on my mind, it feels so good to be alive. I look up on a sky and I can´t see a single cloud, it feels so good to be alive.



Musik får mig att må bra. Jag lyssnar mer än gärna. Gärna på 80-tals rock och gärna favvon
Gary Moore.
Sunshine And Butterflies lyssnar Cajsa på varje kväll innan hon ska somna, leeer. Det får mig att slappna av säger hon godingen. Bra där gumman :)

Tack för att du läste.
Kram och höstsol på er alla.

2 kommentarer:

  1. Japp, en frisk, överlevare är du.
    En kämpe var du och en kämpe det Är du .

    Det du Tina, det kommer man långt med.

    Love!!!
    Mamma.

    SvaraRadera
  2. <3 <3 kram älskade du!!! Tack för att du finns <3

    SvaraRadera