tisdag 29 oktober 2013

Life is great just now

 Alla familjegudstjänster är avklarade och allt gick över förväntan på alla sätt. Jippie kaj yey! I Kärda var det 101 på lunchen efter och i Hånger 71 personer. Bra på båda ställen.
Barnen framförde Trädgårdsmusikalen i Kärda och i Hånger Trädgårdsmusikalen mini. Barnen sjöng för glatta livet och i Kärda trodde jag att taket skulle lyftas. LOVELY! Och alla fina barn i Hånger lyckades att öva in allt jätte bra trotts tidsbrist. Ni var jätte duktiga! Superbra sång!
Jag har världens bästa jobb med världens bästa föräldrar och barn i Kärda och Hånger.
I dag hade jag knatte café i Kärda och det var många extra lovlediga barn som kom. Det är så mysigt med knatte i Kärda och Hånger. En förälder beskrev det som så här: En liten oas där man bara får "vara" med sitt barn och sjunga mycket och leka och framförallt fika i lugn och ro och träffa andra vuxna.
Det är ju just detta jag vill uppnå med Knatte café.
I morgon ska jag bowla med mina grupper i Värnamo. Jag har bokat hela bowlinghallen och efter blir det pizza på Chaplin, 42 barn och 8-9 ledare.

Min ork är bättre än någonsin, men några dippar har det varit men inget som inte går att ändra på. Jag har i dagsläget enligt min egna våg gått ner ca 15 kg. Har ca 9 kg till minst för att komma ner under gränsen på rätt BMI värde. Måste säga att det är lite motigt just nu att tappa mer, det har stagnerat och kroppen har ändra sig. Innan var det så lätt att känna igen kroppen signaler men nu är det inte så. Jag känner ett stort behov att komma ut och gå och "rensa skallen" och verkligen ta ut mig. Och rensa skallen är bra!

Men i går unnade jag mig att göra naglarna fina igen hos Lina på #Linas lilla krypin#. Gammelrosa med glitter och strass blomma på pekfingarna :)

Vill dela lite smått och gott med er...
 Vikarierande kantorn för dagen, hennes man tog detta snapshot och det är väl enda gång jag får en gloria, haha bilderna är från trädgårdsmusikalen


 ca -15 kg 


Foto: Imorgon kommer det en helt orörd dag. Se till att den blir härlig <3 








Avslutar med detta plektrum som har ett av mina favorit ordspråk.

 Tack för att du läste! Lev väl!








2 kommentarer:

  1. Blir så glad av å lese bloggen, skulle gjerne vært en knatte i Kärda og få gå på cafe :)

    SvaraRadera