onsdag 11 juni 2014

Fotbollsgolf i Påarp ;)

I Västbo kontrakt har vi församlingsassistenter kontinuerliga träffar varje månad. Idag var det sista gången för den här terminen. Marina hade ordnat så vi kunde vara på Påarps gård och ha vårt sista församlingsassistentmöte. Först spisade vi en god lunch och därefter kaffe och kaka.
Färdigätna så begav vi oss till fotbollsgolfbanan där jag norpade den snyggaste bollen...Mohahahah.
Åsa Nielsen och jag var i lag vilket visade sig vara ett vinnande koncept ;-) leeeer. Galet bra poäng liksom...nr1.
Men jisses vad vi alla skrattade... bollarna för åt alla håll och kanter. En del av oss sköt ut bollen på åkern...leeeer. En del av oss drämde foten rätt i en grästuva i det ca 50 cm höga gräset när vi skulle träffa bollen. En del var vänstervridna, en del högervridna. 
Det var en givande middag och efermiddag med otroligt mycket skratt.
Innan vi bröt upp hade vi samtal om kommande höst, aktiviteter mm återigen samlade runt en mugg kaffe och denna gång en mastodontstor bit jordgubbstårta. 
Assistentkåren är en viktig del för oss alla assistenter. Bland annat för att få stöd av varandra, bolla tankar och ideér. Framför allt personer att luta sig mot om det skulle behövas! Tack alla!

Ett vinnande team Åsa Nielsen & jag
 Ååå så en spaaaark...men var är flaggan Åsa?
 Go girl...hole in one...eller?
Ja, ja, ja...jag vet...jag sköt ut den i åkern....
...men den är gul och har samma färg som smörblommorna.
*
Till dig som det berör...kramar om!

Tack för att du läste.
Lev väl.
Kram/
tina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar