fredag 19 september 2014

Don´t be afraid to fail. Be afraid not to try & tips Personligt ledarskap med Torkild Sköld

...i´m moving on. Så sjunger Sarah Dawn Finer.


I'm moving on


And I'm gonna get stronger now

And nothing will break me down

Livet moves on... svischar förbi kan man tycka, och ja det gör det verkligen. Nya värden i livet, stora tonåringar, ett helt gäng som jag satt och pratade med under kvällsmaten igår. Det var skratt, det var glädje, det var verbal kärleksfull lite hårdnaggad  gemenskap. Så kul! Höra vad de har för tankar om livet vad som varit mm och vad som komma skall. Så nice. Känslan av att sitta och diskutera med dem är ljuvligt. Lika ljuvligt, leeer, är det att skicka iväg minime till sitt första högstadiedisco på Sigges Loge. Buss från skolan under ordnade förhållanden, med fritidsledare och lärare i släptåg, till oss föräldrars glädje. Och en storebror som diskuterar och berättar hur man ska uppföra sig  där :)

Det är bara att acceptera att allt ändras. Även om man för en stund skulle vilja ha en dag tillbaks av varje ålder de befunnit sig i. Det bästa man kan ge sitt barn är rötter och vingar. 
Vi gör det utifrån de förutsättningar vi har, våra egna liv, hur de ser ut. Hur vi gör det är upp till var och en, bara vi gör det på ett ärligt, kärleksfullt sätt. En halvbra föräder är också bra förälder. En förälder som vågar vara sig själv, vågar visa vad man står för, vinner förtroende.
Det måste finnas utrymme för oliktänkande, men, även utrymme för dem att utveckla sig själva med ramar runt om. I ett hem med rötter/vingar finns det utrymme att misslyckas i. Man får falla tillbaks och misslyckas, men ändå bli accepterad. Man måste inte alltid prestera bra. Man får lov att misslyckas. Det finns ett talesätt: Det är tillåtet att misslyckas, men du är inte misslyckad förrän du börjar skylla på andra...

I sommar lyssnade jag en del på Gasoline och jag fastnar för texten i this is my Life:



This is my life


this is my time

just show me the light

and I'd go there.

*

Phille jobbar på med sin musik och han är nitisk.

Hans sida So Phill kan du hitta här: SophillOfficial det är en början och han kommer succesivt att uppdatara här vad som är på gång. Det är just nu genom Casual Music: Casual Music som han har blivit signad på Ultra music i Usa: Ultra Music

Hans låt Dirty Sax kommer att släppas i Oktober igen, på Spotify och mer musik är på gång :)



Jag följer en fin föreläsare, livsbejakare, och han är en otrolig inspiratör. Han heter Torkild Sköld. Det han skriver går rätt in! Varje morgon jag vaknar, är det första jag gör, att öppna mobben och läsa vad han har skrivit. Varje gång jag har kännt mig down, uttröttad, håglös eller bara vill bli peppad eller finna en bra berättelse så läser jag denna sida. Flera gånger om dagen faktiskt! 

För er som har facebook, så rekomenderar jag att ni följer honom. Varje dag lägger han ut olika tänkvärda och inspirerande berättelser av de olika slag. En del är hämtat från böcker som jag själv använder mig av i mina grupper men även mycket är från hans egna liv och andra människor han conectar med. 

Här följer olika länkar till hans sidor: 




Tack för att du läste!
Lev väl!
Qram/ Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar