tisdag 6 januari 2015

Dags för motion för knopp & kropp.Och Torkild Skölds Facebooksida.

Dags att ta tag igen att vårda kropp och framförallt knopp. Ska börja med bungypumpstavarna igen. Träningen har legat i träda. Detta är mitt sätt att få styrka. Bokstavligen i kroppen och det innebär att jag mår mentalt bättre också. Jag hittade denna bild på Torkild Skölds sida. Jag vill fortfarande finnas till hands för alla på jobbet i mina grupper och runt omkring mig. Hur ska du orka med det psykisk arbetet om du inte är fysiskt stark. Man har ett eget ansvar för sin hälsa! Thats it! Ingen kan göra det åt dig....tro mig...jag vet efter min kamp att komma tillbaka efter cancerresan. Den som väljer att avstå från den fysiska aktiviteten gör ett dåligt beslut. När jag var som sämst när jag var sjuk kunde jag bara gå i trappan...men banmemej jag gjorde det en och två ggr... även om jag inte orkade...så gjorde jag det. FÖR  JAG  HADE/HAR  ETT  ANSVAR  MOT  MIG SJÄLV.
Hoppas och önskar att jag uppfyller just detta som står på bilden. Vill vara en aktiv mamma. Då krävs det att man även är i fysisk form. Ta sig tid att finna sig själv på flera plan. Något/någon som har hjälpt mig är Torkild Sköld. Var på hans föreläsning i Växjö. Jag följer hnm varje dag. Det första jag gör på morgonen är att öppna Facebook och se vad för vettigt, sunt han har skrivit denna morgon. Många dagar då det har varit tufft så har jag gått in på hans sida/sidor och läst en berättelse eller två
 Eller bara grabbat ett visdomsord och på så sätt orkat vidare.  Ett tips, följ hnm på Facebook!!!
TORKILDS FACEBOOKSIDA

Tack för att du läste!
Lev väl!
Kram/Tina

1 kommentar:

  1. Du är grym Tina! Du inspirerar mig så mycket! Kram Sanna❤️

    SvaraRadera