lördag 17 januari 2015

Från avgrunden --- till Top Notch

För 5 år sedan damt det ned ett kuvert med kallelse till 40 -års koll på mammografiundersökning (6 mån försenat)...transformeringen därefter är påtagbar. Och väl i hamn, med all fokusering och slit och nitiskt arbete så är resultatet som frisk överlevare slående! Från avgrunden till top notch. Med en fd hårman som ett lejon, så är jag som överlevare aningens tunnhårigare. Men med målmedvetenhet och nitiskt tänk, så är jag med livet i hamn och - 30 kg lättare, på eget bevåg så nöjd.
Ni där ute...GO GO GO! för era mål...Ni klarar dem vad det än är! 
Kortet taget några månader innan jag fick diagnosen 2010
För en kväll blev min kala skalle ett konstverk på min begäran. Ett naturligt sätt att få dela sina tankar på ett kreativt sätt för barnen.


Cajsa hade en önskan att få följa med till Onkologen. När pannan gick sönder i skolan just den dagen jag skulle upp, så passade jag på att ta med henne.

Svullen av cortison o cellgifter här 3/4 av behandlingarna gjorda
Några dagar innan jag bestämde mig att transformera om mig till den gamla vanliga Tina. Bestämde mig att gå ned 30 kg...
Back to basic...
och längre...2014
Tack för att du läste!
Lev väl!
Slutför dina mål i livet!
Kram/Tina

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. ...underbart att se och läsa om denna fantastiska kamp när kanske allt kändes hopplöst, och nuuu...!!!

    SvaraRadera
  3. Den människa tror jag inte finns, som inte kan glädjas med dig, Tina.
    Du är och har varit en fantastisk kämpe.
    Go on, Gaella.

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka -och vilken kämpe du är!

    Du är ett fantastiskt föredöme för alla oss andra bcsystrar, inte minst för att du kunnat gå ner i vikt som du gjort.

    SvaraRadera