torsdag 29 mars 2012

Sista gången på rehabkursen


För ett tag sedan beställde jag en bok på biblioteket, och i dag ringde bibliotekarien och sa att den hade kommit. Boken är Maten som skyddar mot cancer. Inte vet jag om det är bra...men det kanske ger mig en del idee´r om matlagning. Jag har börjat med mina "gröna Drinkar" igen. Och jag gillar de jätte mycket!!! Jag har ca 1/2-1 dl juice, 3-4 st frysta block spenat, 1-2 selleri stjälkar, 1-2 kiwi frukter, 1 st äpple eller banan. Blir det för tjockt så häller jag i lite iskallt vatten. Jag försöker dricka de minst en gång om dagen.

**************************************
I går onsdag var det sista gången på rehabkursen. Det var mycket roliga att träffa "tjejerna" igen...men...det var mycket tråkigt att kursen nu är slut. Alla tyckte att kursen har varit mycket nyttig.
Vi har fått tips att klara av vardagen och tips vi kan använda oss av både fysiskt och mentalt. Och framför allt så har vi delat erfarenheter med varandra som varit så nyttiga. En å annan tår kom den här gången också....som vanligt. Efteråt var vi några stycken som åt lunch tillsammans. Vi var på Hasse vid sjökanten och jag åt en underbart god fisk. Under tiden vi åt sms:ade Phille att det hänt något mycket sorgligt i skolan. Han läste av sin telefon på rasten och en av hans lärare hade avlidit. En sjukdom jag hatar av hela mitt hjärta, min själ, och som drabbar oss allt för många. Hon kommer att lämna ett stort tomrum både för lärare som elever. Mina tankar går till hennes familj, lärarkollegor och elever.

**************************************
En liten dikt:
Rosenknoppen
B. S. Ingemann


Lilla lutande rosenknopp
vill du idag ej vakna?

Vet du ej att solen gått opp
och alla små blommor dig sakna?

Solen brände för hett igår,
i natt föll regn i strömmar.

Aldrig mer solen förmår
att väcka dig ur dina drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar