torsdag 15 mars 2012

Sjukskrivning och makeup med lösögonfransar och MYCKET SMINK

I tisdags var det dags för återbesök till cancerläkaren i Värnamo angående sjukskrivningen. Som det är nu så står det stilla och stampar. Lite frustrerande men som jag skrev innan...bara det inte går bakåt och sakta framåt så får jag var nöjd. Nöjd är jag också med mitt arbete i Hånger...det är så super kul att jobba med barnen igen. Och dessa veckor har vi övat en del till vår Gudstjänst på söndag. Gudstjänst för Stora och Små. Jag är fortsatt sjukskriven
75% April ut och därefter ska jag försöka att jobba 50 %. MEN...jag måste vara observant på kroppen sa hon. Jag har den årliga cancer kontrollen i Maj, då ska hon utvärdera hur det har gått. Jag ska ha fortsatt sjukgymnastik och knapra tabletten Furix.
~~~~

Att varje gång jag åker från Onsdags Klubben i Hånger så blir jag så full i skratt...det händer alltid något extra kul....varje gång. Trött å dan sitter jag i bilen och... skrattar för mig själv när jag åker hem.
Tänk er...en liten 4 åring på uppropet...i vanliga fall räcker de upp handen eller säger jaaa när man ropar upp deras namn....men denna lilla sockertopp sa ett hurtigt CHECK!!! Och en liten 6 åring som kunde hela spelet utantill och instruerade MIG när jag gjorde fel... LEEER

Jag gjorde ett litet lyft...med en MASSA MASSA smink och lösögonfransar...för mina är såååååå tunna och futtiga och glesa fortfarande....de som var så tjocka och fina innan. Tyvärr så orkar jag inte stå så lång tid varje morgon och sminka mig...annars vore det kanske trevligare för omgivningen om man såg lite finare ut. Jag (Cajsa) tog kort för att se skillnaden...och det var det!!!

FÖRE

EFTER


5 kommentarer:

  1. Snygging!

    Kram från Stockholm!
    (Annika)

    SvaraRadera
  2. Vojne vojne som man säger i norrland, du ser ut att vara redo för galapremiär ! Kanske du orkar med en liten del av detta varje morgon och känner dig snyggare !

    Kram,

    Karin

    SvaraRadera
  3. Ohlalah!!!!!

    Skönheten kommer inifrån, så den har du redan före sminkningen.
    Men, sminket lyfter fram den ännu mer.
    Söta, fina Gaella.
    Love.

    SvaraRadera
  4. Visst blev du ett strå vassare med smink, men jag säger som Gun, skönheten kommer inifrån.
    Visst är det härliga människor i Hånger, både nu och förr i tiden.

    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Men det ser ju så härligr ut!
    Kram!

    SvaraRadera