torsdag 5 april 2012

Back in business


Just nu är jag hemma och mellanlandar med tid för vila. Idag har vi nämligen dagläger för juniorerna i Hånger, Kärda, Forsheda och Torskinge. Vi har lägret här i Forsheda.
Vi har dels varit och bowlat i Värnamo ..läs barnen. Vi hade bokat Roffes buss som tog oss dit.

Därefter gick vi till Apladalen och fikade. Jag körde bilen bort med alla mackor och godsaker. Efter hemfärden från Apladalen bjöds det på mer aktiviteter. Väl hemma höll jag i lägerminne aktiviteten. Barnen fick måla tavlor, vilka fantastiska tavlor, helt otroligt fina.

Nu är det en stunds vila sedan ska Gunnel och jag ner och koka korv mm till 25 barn och 10 ledare.
Det är så tillfredsställande att kunna orka detta idag. Jag ska ärligt erkänna att det känns mycket i kroppen och jag är enormt svullen om armar och händer. Men det värsta kommer i morgon....MEN... det är nu som gäller och jag ÄLSKAR ATT HA LÄGER MED UNGARNA. Alla dessa roliga samtal med dem. Medla när det blir lite ´bråk´. Mysiga stunder då man bara `är´ med barnen. Innan jag gick hem för att varva ner så pratade vi om hur det känns att vara kär och hur man är en bra kompis mm. LIKE A LOT.

Det låter kanske inte så roligt med Skärtorsdagsläger...men roligt det är bara förnamnet, vi har jätte kul. Föräldrarna får hem trötta och goa ungar ikväll. Själv får jag nog med mig en lagom sleten Cajsa hem.
Underbart roligt och tillfredsställande att jobba i Svenska kyrkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar