onsdag 18 april 2012

Ledig helg och gruppträning

I fredags var jag på sjukgymnastik och detta var den gamla gruppen jag har gått i. Det är gruppträning med instruktör och den är mycket mer krävande. Det var roligt att träffa de gamla vanliga tjejerna i olika åldrar. Efteråt var jag helt slut benen darrade som spagetti och då hade jag gjort det ganska lugnt ändå. Den nestrans lymfvästskan bara samlar på sig mer och mer. Jag masserar som jag ska men det får bli ett besök snart till lymfterapeuten. Jag måste få mer hjälp. Hon är ledig nu men jag får ringa ngn gång framöver.

I helgen hade Klas ääääntligen ledig helg. Det är 5 eller möjligen 6 veckor sedan. Och påskens gudstjänster på det, tror att det var 11 st på en vecka. Vi var nere i stugan och det var skönt och roligt och avkopplande. Vi var en sväng i Helsingborg på lördagen och handlade kläder till barnen. Jisses vad de växer, byxorna vi tog fram i veckan var alldeles för små. Först var vi på vårt favvo ställe och åt kyckling wraps. Efter det åkte vi till Väla. Väla shoppingcenter har byggt ut och blivit mycket större och till barnens glädje, fått  många fler roliga affärer. När vi var färdiga var vi extremt trötta så vi åkte hem till stugan och lagade kvällsmat. När jag kom till bilen hade Klas och Phille köpt en present till mig på Mediamarkt...gissa om jag blev glad. Det var ett stort stativ till kameran med väska och vattenpass osv.

Innan vi åkte hem på söndagen var vi en runda nere i Torekov. Det ligger bara ca en mil från oss. Jag gillar denna tiden när det blåser och det är alldeles folk tomt. Jag gick med barnen på strandpromenaden. De hade sina kickboards med sig. Vi gick och de sparkade på. Cajsa samlade en massa snäckor på stranden. Väl hemma gjorde hon var sitt fint halsband till mig och henne.
Jag älskar havet och tystnaden. Bara hör en och annan fågel och skvalpet från vågorna.

Helgen gick inte i många knop. Det var bara skönt att vara och inte fixa ngt i trädgården och så. De som tycker att det ser dant ut, de får blunda.

I går åkte Phille kross på den lilla banan här där vi bor. Han hade bestämt att han skulle åka i sin Ung cancer jacka. Han har ett gott hjärta, han kör för alla som har cancer. Jag har förstått att när han har jackan på sig så öppnar det upp för andra att prata om cancer. Många av hans kompisar har kommenterat den och frågat vad det är osv. Härligt!

Har blivit tillsagd att lägga in en bild på  tavlan Cajsa gjorde på lägret. Alla barnens tavlor blev helt underbara. Olika motiv i olika färgkombinationer.
 Cajsas lägerminne från dagslägret vi hade på skärtorsdagen
 Vill också lägga in Philles som han gjorde när han var 9 år, gillar denna tavlan jätte mycket
 Phille och Cajsa på bryggan i Torekov
 Nöjd Cajsa som plockar snäckor

 Vill visa Philles jacka...japp budskapet stämmer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar