fredag 15 juni 2012

Äntligen sommarlov...m.m

Denna vecka har det varit skrutt med kroppen, det har varit mycket som skall klaffa på jobbet och jag har svårt att sakta ner farten. Det blir surt efter, varje dag när jag kommer hem. Ont i kroppen, huvudvärk,  det sticker och domnari mungipan mm. Det är så mycket både praktiskt och pappersjobb som ska göras innan jag går på semester. Jag jobbar ju bara 15 tim och jag får försöka att göra mer efter semestern. Eller så får jag lämna det ogjort. Kom hem från sjukgymnastiken för någon timma sedan och idag så var det extra tungt. Jag tycker att konditionen borde bli bättre och att jag inte borde bli så nestrans trött. Varför måste det ta så lååååång tid. Fick brev från försäkringskassan att jag inte har normal sjukskrivningen from mitten av oktober. Måtte kroppen, själen, orken snabba på sig ändå mer nu än vad den gör så jag slipper halka ner för mycket ekonomiskt. Är det så att något inte klaffar som jag planerat så krackelerar det för mig, jag misströstar och tappar ork.

I veckan var vi och grattade pappa på hans födelsedag. Kändes väldigt speciellt måste jag säga. Med tanke på vad han har gått igenom så kändes det starkt att få fira hans födelsedag igen. Mamma hade gjort en supergod jordgubbs och päron tårta med vanilj och på toppen ett stooort hjärta av jordgubbar. Mumms!!! Och som hon sa, det är hjärtats år.

Äntligen sommarlov. Välbehövlig vila för alla barn. Efter mycket pluggande och aktiviteter så är sommarlovet välbehövligt. Barnen började med att ta rejäl sovmorgon med Klas här hemma idag. Cajsa o jag kollade på Spiderman 3 i natt på tv och jag försov mig naturligt vis i morse, jag hade glömt att sätta klockan. Men jag kom bara 5 minuter för sent. Ringde goa G som är med mig på jobbet och hon hjälpte mig med planering mm. TACK !!!!

I torsdags var det dags förskolavslutning här i Forsheda. Jag pratade med en annan mamma i kyrkan och vi sa, varför är det så lipigt på skolavslutningar? Kanske för att man inte vet vad man står nästkommande år, eller så kan det vara stämningen eller kanske att det är så svårt att ta avsked. I alla fall så är vi många mammor som sitter och torkar ögonen på avslutningen. PUUUHHUU: Leeer:
Se dessa sommarklädda goa ungar sjunga i skolan är så roligt. Nästa år är det en epok som tar slut. Phille går ut nian. Suck, vad har tiden tagit vägen. I år är det 14 år sedan vi flyttade till Forsheda. Mycket har hänt under de åren!!!

Phille var en av 4 ungdomar som fick bära den svenska fanan på skolavslutningen. Stolt mamma satt på läktaren och tog kort. Mormor och morfar hade kommit till kyrkan för att titta också. Det blir ju dubbla sittningar eftersom hög och låg-mellan har var för sig. Efteråt så hade vi glass, maräng och jordgubbar här hemma. Barnen får alltid en ros för varje läsår de gått i skolan och en sommarpeng av mormor och morfar.

 Daniel & Lotta kom och hälsade på en lördag. Det blev lite minigolf innan kvällsmaten....ja.....jag förlorade ;)
 Det var inte helt lätta få focus på 3 D bilderna :)
 Två av fyra fanbärare på skolavslutingen.


Jordgubbar är gott på skolavslutning...men de syns ju inte under all glass och maräng...
Blommorna barnen fick av mormor och morfar.
Mormor och morfar och kidsen

1 kommentar:

  1. Vad fina föräldrar och barn du har, Tina!
    Kram Ermioni

    SvaraRadera