onsdag 6 juni 2012

Fossiljakt och tel-samtal fr sjukgymnasten

... har fortfarande rejält ont i kroppen och ben trots vila, eller inte tillräckligt, för jag har somnat i soffan på eftermiddagarna efter jag varit på jobbet och sovit i minst 1,5-2 timmar. Men sedan orkar jag igen, det är väl den vilan jag behöver just nu.

På avslutningen för alla våra barngrupper i församlingen hade vi avslutning i Torskinge kyrka och därefter åkte vi vidare ut till gamla skolan, där vi blev guidade och fick botanisera bland alla riktigt gamla skol"saker". Utanför hade vi lite lekar medans vi väntade och bl.a hade vi styltor som vi prövade på att gå med. Och det var nog det mest uppskattade, för det skrattades hej vilt när föräldrarna försökte sig på detta mästerverk att försöka gå med dem. Jag och Klas gick också, men det kortet har jag inte på datorn hemma, det är på jobbet :)

I fredags gjorde vattengymnastiken jätte  mycket nytta, det kändes så bra i benen och mjukt när jag gick efter. Har jag varit ifrån det ett tag så skjutsar det på och samlas mer vätska i kroppen. Men denna gång gav det verkligen nytta, skööönt!

Igår  var Cajsas klass på besök i kyrkan och det var kanon kul!!! Bl.a så hade de massor av spontana frågor och Klas och jag visade runt i kyrkan och vi förklarade vad symbolerna betyder, varför man gjorde si & så...och de ställde  ännu mer frågor. Vilken härlig klass. De fick även gå ända längst upp i kyrktornet till lantaninen, och alla vågade, modiga de är! Därefter fick de se den gamla runstenen som står på kyrkogården i Forsheda. Därefter gick vi till försmlingshemmet på fossiljakt...ja du läste rätt. På vårt marmorgolv i försmlingshemmet finns det mycket fossiler. Det var så härligt, barn och fröknar låg på knä och kollade och pekade och glada rop när någon hittat en stor fossilbit. Vi avslutade med glasstrut.
 Fossiljakt i församlingshemmet, härlig syn när alla kravlade på golvet och letade :)


På eftermiddagen slumrade jag en stund i soffan. På kvällen var det dags för familjekväll med Cajsas klass. Först var det brännboll. Barnen mot oss vuxna, Jisses vad ungarna kan slå!!! Efter åt vi medhavd matsäck. Mysigt att kunna sitta ute. Trodde det skulle vara kallare, men det var skönt. Jag tycker det var så kul att kunna vara med och spela brännboll. Jag vet och det blev så, att kroppen är rejält DOWN idag och mer värk och mer,,,och mer....men skit samma. Nu kunde jag vara med och göra detta med familjen och jag gjorde mitt bästa och jag är nöjd med det. Somnade som en stock i soffan i gårkväll när vi kommit hem.

Igår ringde min sjukgymnast och berättade att jag får ingen mer remiss till sjukgymnastik på badet. VAAAA sa jag, det som gör sådan nytta. Sjukgymnasten kommer nämlingen inte att vara där på en lång tid och en annan lymfterapeut ska susa runt mellan sjukhusen. Jag ska gå till vårdcentralen sa hon och sedan träffa läkare där, de ska skicka remiss och då till en annan sjukgymnast som ska ta beslut om jag ska ha bassäng träning. Märkligt det där...min cancer läkare skrev att det är av stor betydelse jag ska ha sjukgymnastik och bassängvärme...men men hon har väl inte läst det. Sjukgymnasten slutar nämligen samma dag hon ringde. Känns inte speciellt bra det där, verkar som hon har glömt av att kolla efter sista läkarbesöket vad läkaren skrev.  Det är så energidödande det där...

Nu ska vi åka och gratta en släkting som fyllt 65 år. Grattis!!!

2 kommentarer:

  1. Jag beundrar dej verkligen som orkar med så mycket, för mej händer det inget. Jo jag har varit och köpt lite mer blommor till trädgården som gubben min skall plantera. Blir det varmare skall jag ut och åka igen. Du håller verkligen igång HÄRLIGT.
    Kram på dej/Gertrud

    SvaraRadera
  2. Usch, man läser inget annat än sådant där i tidningen, om neddragningar och förändringar. Hur skall det sluta?
    Mer kraft önskar jag dig, sommaren brukar ge ny styrka.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera