tisdag 29 maj 2012

Nedrans

Usch idag är det ingen bra dag.  Jag har ont i hela kroppen, knä, axlar, fötter, ja allt är helt kasst. Huvudvärk, svårt att koncentrera mig som tusan.
Igår jobbade jag 6 timmar på raken och det gick hyffsat bra men på kvällen så började det spöka i kroppen. Benen domnade, förmodligen av lymfvätskan och yr i huvudet var jag. Idag har jag masserat och låg i badet hemma i över en timma. Vattnet var kallt till slut, men det var bara skönt.
Det är ett evigt tjat om läxor just nu. Prov hit och dit för båda barnen och det närmar sig mot slutet av terminen. I morgon har Cajsa fiskedag med klassen. Och på fredag åker Philles klass till Visingsö. De har gjort ett arbete om ön.
I morgon är det terminsavslutning för Forshedabygdens församling, alltså alla fem orternas gemensamma avslutning.

Vi är inte överrens om vem som ska fixa mask till metardagen i morgon. Cajsa har informerat att det är vi och jag hävdar också att det är vi föräldrar som ska det, men maken tycker inte det, och  jag håller inte med.
Var finns bästa maskstället i Forsheda. Inte på Bungevägen 5 i alla fall. Måste vara totaldö jord här. Så nu ska det letas mask så det blir lite fiskat i morgon. Så lite letande i landen och sedan ner till jobbet och komposten där, och där fanns massor. Cajsa och jag bökade runt  bland löv och pinnar.


Hoppas och önskar att jag är mer i fas med kroppen när jag börjar jobba till hösten. Jag vill kunna orka mer än så här. Efter helgens roliga konfa, så tar det ut sin rätt. Trodde faktiskt att jag skulle orka mer och att det inte skulle sacka ihop så häringa mycket. SURT!!!
Nä inga mer sådana här  dagar tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar