tisdag 15 maj 2012

Nypremiär på Knatte Cafét och lapp med uppmuntran!!!

Idag var det dáx igen, efter att ha varit borta två år var det dags att ha Knatte Cafét i Kärda igen. Jag har ökat att jobba till 50% av mina 74% och det blir 15 tim i veckan. Det är inga problem att fylla tiden med arbete i alla fall. Jag har planerat med min kollega Nora och gjort inköp och förberett aktiviteter mm.
Och idag var det äntligen dags för ytterligare en grupp, och då har jag valt Knatte i Kärda.
Jag trodde allt skulle gå i kras i går natt. Jag fick en släng av migrän men kunde häva det med smärt tabletter. Jag var lite hängig i morse och tung i huvudet men det var inga problem att gå iväg.
 Jag hade förberett lite igår. Jag skulle möte Gunnel vid församlingshemmet och därefter susade vi ut till Kärda. Vi började med alla förberedelser och gjorde iordning lite nytt i fönster och Gunnel piffsade till det med äppelblomskvistar på borden, jätte gulligt.
Efter en stund började det låta i dörren och det var "mina" gamla mammor som kom. Ååååå vad det var kul att se dem igen. De hade t.o.m ring och fått med sig en  F.d knattemamma....åååå jag kan inte förklara hur kul det var, kan ni höra mitt glada skriiiiiiiik!!!!!!!
Vi hade en sångstund och därefter fika, pyssel och därefter en avslutning. Och när Gunnel och jag  städade efter gruppen så hittade jag denna lapp på bordet...och ja, ni som känner mig vet ju hur blödig jag är....tårarna kom naturligtvis. Och jag är såååå tacksam!!!! TACK! 
När jag kom hem åt jag lite mat och la mig sedan i soffan och.....somnade. Jag sov i nästan två timmar. Kroppen är mycket trött, men en härlig trötthet som jag gjort något bra för att få.
Så ikväll blir det tidig ^ kramakudden^ för i morgon ska vi planera för Onsdagskulbben i Hånger och åka ut till Torskinge och kolla lite inför avslutningen och besöka gamla skolan som vi ska bli guidade i på avslutningen. Jag har världens bästa arbetsplats och bästa jobbet någonsin.! THAT´S IT!!! 

 Fina lappen
En av barnen lille goa I lärde mig nya sånger och jag lovade att jag ska försöka lära mig dem utantill. Hans fina mamma fick skriva ner texten, så nu ska trumtanten plugga in!! *leeer*

************************************************
På valborg vårtalade Klas i Dannäs. De har som tradition att vara vid Gavlö strand. Och denna kväll var magisk...som många vet så älskar jag solnedgångar...och här bjöds det på färgsprakande kavalkad. Jisses vad vad vackert det var!!! Och nu fick jag se att 50 meter från där jag stod och tog kort så är det en sommarstuga till salu!!!! MMMmmm!!!
Vill dela med mig av lite bilder.










3 kommentarer:

  1. Kämpa på Tina:)

    SvaraRadera
  2. WOW VILKA BILDER !!!!!!!!!!Heja Tina och Knatte i Kärda/GS

    SvaraRadera
  3. Hej Tina,
    härligt att höra din spirit genom orden, du låter lycklig!
    Bror Anders har 50års-kalas i Kinna nu i Kristihimmelfärdshelgen, så inget Båstad för oss. Jag ska lyxa till med en ridvecka i Polen med ett gäng ridkompisar om 14 dagar......ska bli skönt, har jobbat väldigt, väldigt intensivt nu ett tag. Annars ser man fram emot sommaren och som du vet ska jag ha en liten pålle med mej....spännande.
    Ha de gött/Kramen Annika A

    SvaraRadera