måndag 11 juni 2012

Var smålänning, åk till Halland

Ja det lönar sig...att åka till Ge-Kås och handla protes behåar. Jag hittade perfekta med bra stöd, sitter bra, kanar inte och har sköna axelband, och sitter bra i armhålan och stöder på lymfpåsarna och de fanns i 2 färger och priset....69:- likvärdig protesbehåar på ortoped teknik kostar ca 350-400 kr och den fina mamma köpte till mig 1a gången vi var på ortopedteknik vill jag inte ens berätta hur dyr den var!!!! Nästa prisklass på Ge-Kås var 129:-, baddräkt 129 el 149 kr kommer inte ihåg, på ort.tekn kostar de 695 kr och då är det den billiga sorten!!!!!! Helt makalöst. Det komiska med Ge-kås är att de ser lika dana ut men bara i olika små färgade ränder som variation men vad gör det, finns ju 3 olika att välja på i alla fall. På sjukgymnastiken fanns det en bh som kostade ca 1100 kr och jag stod emot länge och köpte ingen och glad är jag för det nu...

Idag var jag på apoteket och skulle hämta ut medicin till C och det var BARA  2 st olika mediciner Aerius och movicol. Och de fanns inte hemma, kommer inte hem heller förrän på onsdag (2 dagar) och fanns ingen likvärdig att få...magmedicinerna fanns inte heller, men de fanns på ett annat apotek att hämta om jag ville. Jag hann dock inte det för när jag varit inne mer än 1 tim innan de sa det!!!!!! då sa jag ifrån. Flera gånger tänkte jag, inte bli arg, inte bli arg det är inte deras fel, det är inte dem som handlar upp mediciner och  kollar in billigast medicinpriser mm. AAAAndas djupt, in genom näsan ut genom munnen. Stanna upp nu, observera situationen, acceptera det som är och låt gå....det enda som gick var klockan... Efter en lång stund ringer de till läkaren och han ska ringa upp om EN STUND, sa de...dah stanna upp, observera skiten, acceptera att jag står här och är förbannad, och låt gå...japp lugn en stund till...och när han ringer, då har det gått ca1 o 15 min...och vad får hon...ingen magmedicin, men flytande av samma som hon haft som allergimedicin...kunde vi inte fått det för 1 timma sedan.
När de väl visste vad hon skulle ha fick jag "faktiskt" gå före en, annars hade jag fått ta en lapp till....ALDRIG att jag hade accepterat det, möjligt vis om det varit en äldre person men inte ca 10 nr före igen. Kvinnan som var med mig hörde att det var minst!!!! 4 st till som fick vända och åka ner till det andra apoteket eller vara utan tills på onsdag. En man fick ingen insulin, det var slut!!!! det fanns inte den sorten han skulle ha, inte på de andra två apoteken heller, inte i Smålandstenar heller....han fick gå ner till akuten och få av deras lilla samling de har där nere....JA JAG SKRIVER INGET MER FÖR DÅ BLIR DET KANSKE NGT OLÄMPLIGT. Jag vet att de som jobbar där inte rår för det, och de är jätte goa och trevliga och hjälpsamma men systemet borde vara bättre tycker jag.

Idag har jag & G som är hos oss på jobbet varit och inhandlat lite nytt till jobbet. Lite nya vaxdukar mm.
Nya gardiner till Kärda. Vi har även börjat att planera och det är mer än man tror, jag har varit off så länge nu men jag tycker att det flyter på gaaanska så bra. Det tar lite längre tid innan en del saker "kopplar" men då får jag ta det lite lugnt. Roligt är det i alla fall, och jag riktigt längtar tills den dag jag orkar att jobba alla min timmar på "riktigt" igen.
Men som handledarna sa på cancer rehab kursen...

TYCKER DU ATT DET GÅR
FÖR LÅNGSAMT, SÄNK TAKTEN

Ikväll är det fotbollskväll här hemma, C ska få vara uppe sent för hon vill se matchen med oss andra. Är väl ok så här dagarna för lovet...eller? Jo, det är det, jag svarade så bra på frågan själv.
Hoppas jag kan hålla mig vaken, är rejält surrig i hööövet och trött. Jag får väl annars göra en BEAN...sätta tändstickor i ögonen för att hålla dem uppe.
Måste ju kolla på Ibrah.

Hejjjjja Sverige!


2 kommentarer:

  1. Fy sören att man ska ha så långt till Ullared dååå!!! :-)
    Ikväll blir det fotboll även i den här familjen, vi är Zlatanister hela bunten. ;-)

    SvaraRadera
  2. Synd att det inte finns integillaknappar, då hade jag tryckt på den för apotektet, och på gillaknappen för GEKÅS.

    Gunilla

    SvaraRadera