lördag 23 juni 2012

Midsommarhälsning

...fortsatt trevlig midsommar alla läsare!

Det blev en bra midsommar trots allt. Jag har ju haft det taskigt i benen och extra mycket lymfvätska igen, och det märker jag bl.a på vågen. det kan skilja ca 1 kg från dag-dag om jag har lyckats att tömma el inte. I tisdags vilade jag en hel del och  på eftermiddagen åkte jag till mamma som gjorde slingor på mig. Jag hade först inte tänkt att göra några. Jag hade bestämt att nu ska håret inte blekas mer efter jag har fått tillbaks det. Men ett år är ganska lång tid i alla fall eller hur *leer*
Sagt och gjort, iväg och det blev faktisk bra.
Framåt kvällen fick jag så dant och ont i huvudet och benen. Hade svårt att slappna av och somnade inte förrän framåt tolvslaget... någon satte igång och trimma sin trädgård ca kl 7.30 på morgonen...

I onsdags var vi med församlingens grupper i Liseberg. Många barn och ungdomar följde med och jag hade bestämt med min arbetsledare att jag skulle försöka att följa med, men att jag skulle ta det lugnt och gå undan och vila då och då om det gick. Och...det gick faktiskt hyffsat bra, vi åkte en del och servade barnen mm så att alla hade det bra. Men jag ska ärligt säga att, jag är inte i fas alls ännu för jag mådde illa av trötthet när vi åkte hem...men jag försökt och jag var med och jag gjorde mitt bästa och nu så har jag insett att det är för tufft att jobba så, just nu...Och vi i Forsheda var hemma igen ca kl 00.20. Barn och ledare var kanon nöjda och de var duktiga på att hålla tider. Och vi drattade isäng kl 1 på natten.
Men...på morgon---satte grannen här bakom igång kl 06.00 att klippa häcken med maskin... ja det blev inte många timmars sömn.

På torsdagen hade vi sillunch på jobbet. Vi var många som hjälptes åt att skala potatis, fixa sillen, garnera, duka, skölja gubbar mm Och vi åt en sådan underbar marängswiss som min kollega hade gjort med hemmagjorda maränger...slurp va gott!
Jag åkte iväg en stund innan sill lunchen till sjukgymnastiken, men det gick trögt. Dels var vi många i bassängen, 16 st och det funkade inte så bra med kroppen, jag var för trött och det gjorde ont, men jag höll på tiden ut i alla fall. Sedan tillbaks till jobbet och sillunchen.

På kvällen räfsade jag lite löv samtidigt som Klas klippte buskarna. Och jag borde lyssna mer på kroppen, men det var skönt ute på kvällen och jag ville vara ute en sväng...men på kvällen kom migränen krypandes och jag försökt häva med tabletter. På fredags morgon kom jag knappt ur sängen. Jag tog full dos med smärtstillande och jag kände mig som en zombie hela dagen. På kvällen var vi bortbjudna till vänner i Gnosjö på gott grillat och mysigt firande. Innan vi åkte hoppade vi in 30 min i hembygdsparken för de hade firande med dans kring stången, men vi var bara med och kastade pil och tog lotter mm. Och...Klas vann pilkastningen, en grill, precis vad vi behöver yay, BRA!!

Jag funderar på om det finns stödstrumpor som är tunna som nylon, fast med stöd. Jag skulle behöva gå till sjukgymnastiken men hon är gravledig och jag undrar om den andra är tillbaks efter semestern. Men jag kan använda mina gamla, men de är asfula och jättevarma och de skär in i huden i resåren. 
Men någon ska skilja sig från mängden, och det kan ju vara jag. Det bju´r jag på.

Det är skönt med Forshedabadet så nära, jag gick upp en sväng när jag hade så ont och bara låg i bassängen precis innan de skulle stänga så jag fick tryck på hela kroppen. Och de supergoa tjejerna där uppe sa att jag får gärna vara där en liten stund efter stängniingsdags om jag vill vara ifred och byta om och så. Suuuper goa ni är!!!! Kram!

En lite extra hälsning till " P " i Hånger, jag ska skriva lite oftare *leeer* Klas framförde hälsningen fr dig :--)

Så alla läsare...fortsatt...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas du har en underbar vistelse på Lydiagården.
    Kramar Lisbet

    SvaraRadera