fredag 15 juli 2011

Återbesök på onkologen & Semester i Båstad, tennisveckan

I måndags var jag på sjukbesök i Jönköping på onkologen. Läkaren jag skulle träffa dök aldrig upp och efter 55 min sa de att jag skulle få träffa en annan läkare....som jag naturligtvis inte hade träffat någon annan gång tidigare....TYPISKT. Han presenterade sig och frågade hur jag mådde och jag berättade min sjukdomshistoria igen. Han bad att få en stund att läsa igenom min journal, vilket han fick och han undersökte såren och området runt det opererade. Summan av kardemumman är att jag ska börja arbeta 25% den 1:a augusti och ska jobba så i 2 månader, även om jag inte känner mig redo för det, men han insisterade och sa att han har arbetat med cancer patienter i många år och han visste att nu var det dags. Jag kommer naturligtvis att ge det en chans och jag hoppas att jag får koncentrera mig på bara mina 25% så att det blir en mjukstart...

Vi är nu i Båstad och här är skönt att vila. Vi gör saker i gemytlig takt och jag vilar mellan varven. Vi försöker att göra en sak om dagen och det funkar om jag får vila en stund innan osv.

...här är lite bilder på vad vi gjort på vår semester. Nu är det tennisveckan här i Båstad och det är massa som händer, speciellt på helgen...superkul!!!! Fest på Peppes Bodega och Papas för alla kändisar och innefolk. I morgon är det en softar dag och det som vi ska göra är att gå på Harry Potter senare på kvällen. Sedan ska jag försöka komma ner till bassängen och träna, jag är så stel i kroppen, har inte varit där på 1 vecka nu och det känns.


Lite Hollywood glamour i Båstad. Lena Jolton på Papas. Japp där ser man att det hjälper med botox *leeer* tänk om man såg ut så!!!

Phille och Måns Zelmerlöw

Cajsa och Måns Zelmerlöw, hela ungen började hoppa runt runt på trotoaren där vi stog och Klas sa vad är det med dig...titta, titta ropade hon och rusade fram...tänk sa hon både hans autograf och kort på honom...MAMMA JAG ÄR LYCKLIG!!!

Det var fullpackat i bilen, fyra nöjda glada barn/ungdomar på väg hem från "byn"

fin fint besök på Böckerskogsvägen 10...lille Buster.

Tänk att få bada i denna solnedgång...vilket de gjorde vid Paulins brygga.

Jonas Jarebko och böckerskogsungarna på kändis beach wolleybollen. Team Stadium vann.

Solstollar

Badtokar vid Paulins brygga

även denna kväll var det fin solnedgång när de badade & och slängde sig från bryggan, jag vilade uppe på bryggan.


Patrik Sjöberg var också med på wolleybollen

Tradition att äta pizza minst en gång per sommar på Peppes Bodega

vi var en dag i Danmark, först i Köpenhamn och sedan på Bakken där barnen åkte en massa...de lurade upp mig i Tornado, ja den hette inte så för intet...jisses vad det gick undan...det räckte med den karusellen, tack å bock... Klabbe gillade dessa radiobilar.

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att det går framåt även om det går sakta. Jobba kanske inte är så dumt trots allt. Tar du det lugnt och försöker att mest va social så går det kanske lättare. Lycklig blir jag när jag ser dina fina bilder och ser att hela familjen är lycklig och njuter av tillvaron
    Det kommer en vardag till slut då alla skall börja med sitt igen, så njut av ledigheten så länge ni kan. Och du, ta det lite lugnt, det ser ut som om du redan är uppe i varv.Du känner bäst vad du orkar och har vett att vila också. Kram till er alla.//Lena

    SvaraRadera
  2. härliga bilder, jag började också jobba 25% i påskas och har sen trappat upp. Det är nog så man bör göra för att inte gå i väggen och få bakslag, på måndag är jag fri från kassan, så skönt.

    SvaraRadera
  3. Härliga semesterbilder !

    Håller tummarna att du inte pressar dig själv med jobbet utan lungt och stillsamt kan trappa upp.. Det kan ju vara tillräckligt att bara ta sig dit ... och ta ett steg i taget.. Vissa saker kan ju ge energi tillbaka också, hoppas du får det på ditt jobb .

    Sommarkram !

    Karin

    SvaraRadera
  4. "HÄRLIGT" !!!!!!!!!!
    (Egentligen räcker det ordet, som min kommentar ;) )

    Men,...sista bilden....är åkturen på G då...eller? P´s blick på dig och ditt kroppsspråk, tycker jag säger mig det ;) :D
    Love, love, love!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har gått igenom samma som du och jag håller INTE med din läkare. Han vet inte hur det känns, hur utbildad han än är! Jag böjde mig för överheten och arbetade och det slutade i en utmattningsdepression som tog ytterligare 1 år.
    Var försiktig du känner bäst vad du orkar.
    Kram från en syster.

    SvaraRadera