lördag 9 juli 2011

Vad gör jag för att komma tillbaks?

Vart tog orken väg?

Vill inte välkomna denna gräsliga värk och huvudvärk i kroppen :(
---Glömde gratta vår vän 75-åringen, gillar inte--- :/ sur på mig själv, han är viktig i våra liv <3
--- måste byta tvättmaskin, den krymper tvätten,
--- kroppen känns aldrig färdig utvilad sover, minst 12 tim/dygn.
Är ett ruckel :/ grrrr

Jag ska på extra koll på onkologen nu på måndag, min läkare som opererade mig vill att jag skall kollas där ytterligare en gång. I o f bra då jag inte är i fas med rehabiliteringen efter--- ALLT.

Jag har fått sagt till mig att "någon" undrar om jag gör något för att komma tillbaks till arbetet och att börja jobba igen...
JAAAA jag gör allt i min makt för att orka göra min sjukgymnastik och rehabträning själv även om sjukhusets sj.gymnastik är stängd.
JAAAA det gör jag. Jag har självmant köpt rehab träningssaker genom samma företag som sjukgymnastiken för att kunna träna leder, muskler, och underhålla lymfvätskan för 1000:- kronor för att jag ska kunna träna under sommaren då bassängen på sjukhuset är stängd!
JAAAA jag går/ promenerar vad jag orkar och ibland även pressa mig lite för hårt för att komma över den lilla toppen, men även där blir det bakslag ibland...jag blir liggandes i total utmattning, värk, migrän mm mm.
JAAAA jag vill börja jobba igen, men bara då jag känner att jag orkar och då jag kan ta ansvar för andras barn och då jag kan koncentrera mig fullt ut.
JAAAA jag vill, men läkare, sjukgymnast, kurator har också lite att säga till om, jag lyssnar in vad de säger och genom det så hoppas jag att jag kan komma tillbaks ngn gång under sensommaren/ hösten.




5 kommentarer:

  1. Låt det ta sin tid, du känner själv när din kropp är redo. Kram

    SvaraRadera
  2. HEJ
    VAR AR NI? TRODDE NI SKULLE DYKA UPP PA GATUFESTEN. KOM INOM NAR NI AR TILLBAKA I BASTAD SA VI KAN TRAFFAS O PRATA.

    DET AR KLART ATT DU GOR MER AN MYCKET FOR ATT KOMMA TILLBAKA MEN DET TAR TID O KRAFT DU AR JATTE DUKTIG. SKULLE ONSKA ATT DIN VARK KUNDE AVTA SNART. KRAM PA DIG

    SvaraRadera
  3. Var lite snäll mot dig själv och fira det du orkar med också. Jag är säker på att det är mer än för en månad sen, eller ??
    Kram !

    SvaraRadera
  4. Lilla vän, du kämpar väl på om någon, kroppen måste vila också, inte bra att ta ut sig helt. Du måste göra det som är roligt också, försök att njuta av sommaren.
    Ha det gott tillsammans med familjen.
    Kram Gertrud

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Gör ett nyttförsök att skriva. (Är inte bra på det här)
    Vill bara säga KÄMPA PÅ!
    Det är ingen annan som kan känna det du känner.
    Försök att njuta av stunder som känns bättre.
    Jag tycker du har gjort stora steg framåt.
    "Cape Diem"

    Kram Rosa
    (på CG parkeringen)

    SvaraRadera