onsdag 10 augusti 2011

Ett år i rekordfart...ändå


I går så blev jag ordentligt uppvaktad. Det började på morgonen med sömndruckna barn och man som sjöng för mig. Paket som var inslagna som en ängel hade C tillverkat. På kvällen kom de närmsta släktingarna och vi åt en bit mat och tårta. Tack även för gratulationskort och alla hälsningar på facebook och telefonsamtal. Jag är så oerhört tacksam att jag har förmånen att fira ytterligare en födelsedag till.

Jag har börjat arbeta 25% och det funkar bra, jag är just nu själv på kontoret och jag pratade idag med min arbetsledare och han är otroligt fantastisk. Han ställer upp i 110 knyck!!! Allt utgår från mig att jag ska komma tillbaks på alla sätt och vis och jag får göra mina timmar som det passar mig totalt... JAG ÄR SÅ TACKSAM!!!!!

När man är mitt upp i något svårt, så tänker man inte på att det är jobbigt och svårt och kämpigt på många vis. Men om man tänker tillbaks på detta året som gått sedan min förra födelsedag så har det hänt mycket, MYCKET!
...först nu kan jag tänka, hur orkade jag med alla cellgifter, biverkningar och bakslag som ramade in min vardag.
Hur orkade barnen med all SKIT (ursäkta mitt språk) men det var bara tråkigheter...
nu ska vi hoppas att det nya året som kommer blir bättre, för det ska det bli, har bestämt det, och nåde livet om det blir sämre...
Så nästa augusti jag skriver så blir det bara roliga minnen, hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis på din dag ! Vad skönt att det funkar att börja jobba så smått och att du har bra stöd. Blir mycket imponerad av den underbara tårtan med trädgårdsbär. Jag får hålla mig en månad så får jag kanske en nästan lika god jag med..

    SvaraRadera
  2. Stort grattis i efterskott och vad bra att du blev ordentligt uppvaktad!
    Vad härligt att det går bra med 25% på jobbet och att du har bra omgivning där! Jag skall förhoppningsvis börja arbetsträna snart och jag ser så mycket fram emot det!

    SvaraRadera