tisdag 23 augusti 2011

vinst, läkarbesök och egen lönelapp.


I morgon ska vi åka upp till Stockholm med Cajsa, det är det årliga besöket på handkirurgen träffen är på Södersjukhuset denna gång. Ibland har det varit på Astrid Lindgrens sjukhus, men denna gång är det på hemma sjukhuset för kirurgen som opererade henne. Vi ska åka över dagen, landstinget har nämligen dragit in övernattningen för föräldrar och barn...så i morgon blir det 84 ca fram och tillbaks. Tur att tiden är kl 14.30 för läkarbesöket, lite knasigt är att sjukgymnast och arb.terapeut är direkt efter, så det bli till att komma hem sent.

 
Inte en kappsäck full med pengar...men...en egen lönelapp fick jag idag. Den första på 16 månader, härlig känsla att ha förtjänat pengarna man får.

Idag kom Jonny på Arabusta och lämnade ett presentkort...choklad provning för 8 personer eller en övernattning med glasblåsning för 2 pers. Fy vad svårt att välja. Men jag är så jätte glad för vinsten. YIPPIE!!!!

3 kommentarer:

  1. Jag får också min 1:a riktiga lön denna månad, dvs vanlig lön med OB-tillägg och 0 kr från F-kassan. Känns härligt

    SvaraRadera
  2. Härligt med en lönelapp ! Och grattis till den fina vinsten.

    SvaraRadera
  3. Lycka till i morgon med lilla Cajsa. OCH KÖR FÖRSIKTIGT!!!

    Övernattning med glasblåsning, så klart. Jag tror barnen också behöver en speciell övernattning. Inte med glasblåsning, utan samvaro med morföräldrar, kryddad med skogsluft ;)

    Love!!!

    SvaraRadera