fredag 16 december 2011

Lucia i Arken i Värnamo mm

Efter 10 tim övning fördelat på tre dagar var det dags för uppsjungning...i tisdags var det dags för kröning av årets Lucia i Värnamo. Körer från kulturskolan och två skolor från Värnamo deltog som tärnor mm. Efter att ha legat hela dagen så åkte jag och Cajsas mormor iväg till Arken för att ta plats. Vi var en timma innan för att få bra plats, vilket var tur, för det blev snart proppfullt i hela lokalen. 
I inlägget före detta är det en video på en sång Cajsa och tre andra tjejer sjöng. Stjärnbarn heter den. Det var en stolt mamma som stod och filmade medan tårar strilade ner för kinderna...ja, jag är fjantig men det var stämningsfullt. Det var mellan 70-80 barn som medverkade och det var körsång av högsta klass. Tack till Johanna Erlingsson som drillar dessa fina flickor i kören "smågodis". Först Spiran och nu återigen denna fina Lucia kväll. TACK!!!

 Cajsa får en gó kram av mormor Gun efteråt.
 En liten trött men nöjd tärna med rosiga kinder.
Jag gillar denna bild, korset i Arken.
När jag var i förrådet såg jag Cajsas "änglavingar" hon hade en Lucia för några år sedan. Hon ville inte vara tärna, lucia el pepparkaks gumma detta året,,,,hon skulle vara Julängel...så så fick det bli. Jag kunde inte med att låta de ligga kvar, så de fick komma upp på väggen.
Hjärtat är ett av årets julpyssel i skolan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

När jag tänker tillbaks för ett år sedan, när jag satt tärd och dålig på Lucia kröningen, så är jag så otroligt tacksam att jag klarade av mina behandlingar, att jag kunde fullfölja dem alla och ville göra så. Jag är tacksam för min familj och alla som hjälpt till att få allt att gå ihop, på alla sätt och vis, stort som smått, tankar som handlingar, böner eller en go blick, era tankar och omsorg om mig, barnen, om oss alla.
PASS FORWARD...SKICKA VIDARE
Jag hoppas jag kan göra en lika fin handling som ni gjort mot mig. En jobbarkompis sa en gång när jag tackade för hjälpen och sa att jag hoppas kunna hjälpa henne någon gång. Hon sa--- om du inte gör det för mig, så gör du det till någon annan...FINT SAGT!
Jag tänker inte berätta så mycket om min värk och biverkningar mm, de finns där och det är inget nytt, inget bättre på den fronten så....ny dag nya möjligheter i morgon.

BLESS!!!!





1 kommentar:

  1. Så fint de sjöng i Arken. Lucia nu en vecka sedan. Det går så fort, man vill hålla kvar den härliga adventstiden.
    Tänk vad mycket man kan ha att tacka för. Inte lätt men när man kommit dit, tror jag att man vuxit väldigt mycket som människa.
    En önskan om välsignelse även till dig
    /Gunilla

    SvaraRadera