måndag 5 december 2011

Lite_av_varje

I lördags var det 1:a av 3 luciatåg för i år. Det var i Värnamo för reumatiker föreningen. Cajsa sjöng solo på första versen i Stjärnbarn. Hon gjorde det jätte fint och de är ju söta de små liven där de står med levande ljus. Jag var med som extra hjälp-förälder. Vilket var behövligt, för damen som var stand-in var hm, utan att vara elak helt värdelös med barn... Hjälpte dem inget innan med något...alls. 
Inget beröm fick dem, det ända hon sa när de var klara var. Det gick ju ganska bra, lite fel här och där men det går nog bra ändå....hallå....vad tusan, barnen är 10-12 år och fick ingen ledning av henne när de sjöng, när de skulle börja el något, de fick "takta" in sig själva. SUCK!

Idag kom äntligen lite snö, vill bara ha lite pudervitt omkring mig, behöver inte vara flera decimeter, bara det "ljusar" upp det lite. Jag går bara en gång i veckan på sjukgymnastik nu när min gruppträning och rehab.kursen är slut. Och det känns också i kroppen... Bara att vara en gång mindre i bassängen med det varma vattnet gör sitt. Har mer ont i knä och armar mm. Men bra att kolla av lite, och göra uppehåll så ser man vilken fantastisk nytta det faktiskt gör. 
Jag kör mina andningsövningar innan jag börja att massera lymfgångarna, man kan tro att jag ska föda för det låter minst sagt udda...och sedan massera, massera och återigen massera. Det vill till att jag tar mig tid på morgonen, för det känns onekligen bättre om jag har gjort alla tre programmen. 

I lördags kom kusinen i Falkenberg och hennes man och hälsade på, helt spontant och absolut helt underbart trevligt att träffa dem igen.  Är så roligt att sitta och prata med dem om ditt å datt. 
I söndags åkte vi en runda till Jönköping för att inhandla div julklappar. Men tusan vad det tar på krafterna...jag var som ett ras när vi var på väg hem. Vi hade bl.a varit i tre olika affärer och tittat på microvågsugn...men kom vi hem med någon....nä då....suck.
Ibland vill jag bara ta första bästa och åka hem...gäller inte bara ugnar utan vad som. Har inte den där extra orken längre.....ännu menar jag.

På jobbet planeras det för fullt inför div avslutningar. Jag kommer inte att vara med på några i år heller 
(själv valt)...men nästa år, då är jag säkert igång igen och tänd på alla cylindrarna. WRRROOOOM!!!! 
Men med massa "micropauser". Mycket upp till mig själv...ni som gått kursen vet vad jag pratar om när jag skriver 
SOAL
Ja, jag försöker att göra detta, och ja, jag låta andra ta över.... och jag har stöd från min arbetsgivare som är jätte bra och ja, jag ska lyssna mer på min kropp och mig själv. That´s it!

Köpte ett jätte gott jul-te hos Ida på Forsheda blomsterhandel. Kan varmt rekomendera det, smakade super gott....yummie. 






3 kommentarer:

  1. Självklart Tina kan du inte vara med på allt. Låt tiden ha sin gång. Ta vara på dig själv säger kroppen. Lyssna och förstå. Vet att du inte är född som en snigel men ibland måste man lägga in en lägre växel.Se framåt, ja långt fram. ha inte så bråttom. Diligera så mycket du kan, det har du igen senare.Varma vinterkramar/Lena

    SvaraRadera
  2. Det lilla pudervita på marken får gärna ligga kvar. Allt blir så mycket ljusare och jullikt då.
    Jag ser fram emot Luciadagen.Det var så fint på Arken förra året.

    Spontana besök, det är det allt roligt att få. Önskar att man alltid var hemma när det händer.

    Ju längre ner jag skrollade,när jag läste bloggen, väntade jag mig få se kreativa Cajsas, färdigbyggda pepparkakshus :/ Kanske hade hon hjälp av storebror :)
    Hoppas på en bild här snart.

    Love.

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående skriftställare om att ta det lugnt och se framåt. En så svår sjukdom blir man inte frisk ifrån på en gång. Som min mamma brukar säga, det flyger på men kryper ifrån.

    Kramar från Gunilla

    SvaraRadera