tisdag 6 december 2011

Snön ligger vit på pepparkakstaken

 Jag lovade att sätta in en bild på pepparkakshuset. I år fick Cajsa äntligen sitt egna tillverkade pepparkakshus, fast med köpta delar. När vi bodde i prästgården så gjorde jag egna mallar och gjorde pepparkashus som såg ut som prästgården i Forsheda. Husets väggar var lika stora som en hel plåt och så taket på det så den var rejält stor....men något sådant arbete blev det inte denna gång, jag satt ihop medan Cajsa formade och planerade och sågade olika bitar *leeeer* tålamoooooood, ja bra ibland. När det var ihopsatt så fick hon garnera själv, jag gick och la mig och vila....till hennes belåtenhet.
 Var på Norlid en mycket snabb visit idag. Kameran kom med av en slump och solen tittade fram. Blev inga dunder bilder men de första vinterbilderna denna vintern i alla fall.
 Fru talgoxe sitter i trädet och smälter maten, eller väntar på gubben. Svårt att fånga dem på bild är det
 i alla fall.
Den här orkidén är den största jag har. Det är bara en vanlig phalaenopsis, men jag gillar dem också. Blommorna gör sig inte bra på bild, men de är 10 cm stora minst!!!







 





2 kommentarer:

  1. Oj vad fint! En hel pepparkaksby!
    Jättefina bilder! Kram

    SvaraRadera