fredag 17 augusti 2012

irriterad trött mamma...

I går var jag helt slut på em, jag var irriterad, irriterad på barnen utan anledning, irriterad på att jag inte hinner med allt runt omkring mig, på jobbet bl.a... och jag la mig i soffan för att vila och när jag vaknade så hade jag sovit i 1,5 tim...utan att känna mig piggare. Jag tog mig i kragen och gick knappt en kilometer med stavarna. Sov som en stock i natt och var lika trött idag med.

 Idag var jag och betalade räkningar på jobbet och Klas och jag gjorde ett ärende till Kärda. Jag gick ned en runda i mina barnlokaler för att se eländet hur det såg ut...ingen har ju gjort något där sedan avslutningen av grupperna...MEN... innevaktmästarna hade hjälpt mig utan att jag bett dem. De hade plockat och rensat och gjort iordning i skåpen i köket och i barnlokalen. Gissa om jag blev glad, jag blev gråtfärdig så glad blev jag. TACK SNÄLLA SÖTA NI...

Jag försöker att hinna med att planera så gott det går, men jag ska bara jobba 15 tim i veckan.
Nästa vecka ska lapparna ut om att det börjar v.35. Ska bli skönt när grupperna sätter igång igen.
På  gudstjänsten i Kärda på söndag ska vi ta emot vår nya präst som ska jobba i Kärda, Hånger och Dannäs. Han verkar kanon och är lättsam att prata med och trevlig på alla sätt och vis.
Nu ska jag lägga mig och vila en stund för i kväll är vi medbjudna till Nydala och titta på Nova vallis.

Får ta en skalletablett innan...annars så får jag nog stanna hemma, och det vill jag inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar