måndag 20 augusti 2012

Munkar, hemligt bröllop...Öron problem...och bra besök av handläggare


I går gick det inte längre, har haft ont i örat i några veckor nu...och har så nestrans ont i mitt öra fortfarande. Har alltid haft problem med hö-örat och det har till och med satt sig i benet bakom örat ibland. Men nu gick jag väl i tid får jag hoppas...
Efter div bökande och grejjande så fick jag droppar som jag ska ta...undrar om det hjälper...har alltid behövt penicillin innan. Hoppas på att få sova i natt i alla fall...

Idag var min handläggare på f-kassan på jobbet. Vi hade ett jätte bra samtal min arbetsledare, jag och M från f-kassan. Jag blir ju utförsäkrad i oktober men det var inga problem sa hon...hon kommer att hjälpa till.

Jag har haft så jätte mycket problem med lymfvätskan idag. Furix tabletterna har inte hjälpt och jag masserade en massa ändå...tänkte att jag skulle slippa ringa till sjukgymnastiken...

Jag fortsätter med min planering på jobbet...är en hel del kvar. Men, vi ska göra en massa kul i höst. Hoppas mina unga hjälpledare kommer i höst igen...jag behöver er goa hjälp med småbarnen för det ska lekas och busas och vi ska vara ute och springa och leka mm mm jag behöver er goa energi!!

I fredags var vi  och fyra andra i Nydala och tittade på det rika Nova Vallis. Oj oj oj vad bra det var...jag älskar allt detta, man kunde riktigt ta på historien, förnimma lukter mm ...Oj jag går igång riktigt när jag är på sådan gammal plats och ser och får uppleva...helt super. I söndags tog vi emot vår nya präst som skall tjänstegöra i Kärda, Hånger och Dannäs. Detta trevliga par har flyttat ner från Hortlax utanför Piteå.

 Cajsa och Klas med nya prästparet och ordförande med fru.



 Ser ni stenen, jag såg den på långt håll i murensom går  runt klostret, kunde inte
ta mina ögon från den...

I slutet när en av munkarna håller på och dö och står mellan liv och död, säger en av munkarna till honom...känner du döden? Så svarar han:
---nej---jag känner livet!!!

I lördags var vi på grannens 40 årsfest som egentligen var hemlig bröllopsfest, så gästerna visste inget innan, bara deras släktingar...KUL!!!! Klabbe vigde dem och smög i trädgården ut på baksidan och in i deras trädgård. Efteråt var det en rolig och härlig fest. GRATTIS L&A. LYCKA TILL.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar