fredag 28 juni 2013

Underbar Turkisk värme och lymfvätska i massor & vackra naglar

Familjen spenderade en vecka i härliga Turkiet. Trots oroligheter som vi inte backade för, åkte vi iväg glada i hågen. Jag har länge önskat efter min cancerbehandling att få åka till varmare breddgrader med sjukgymnasterna har avrått mig till det pga av lymfvätskan i kroppen. Lymfvätskan har inte blivit bättre, däremot kan jag hantera den någorlunda bra nu tycker jag, även om den är avskyvärt eländig ibland. Värmen för kroppen var fantastisk, önskar att man kunde vara i sådan värme en hel månad! Värmen var bra för värken men...jisses Amalia vad jag svullnade. Åt furixtabletter på natten och någon natt hade jag stödstrumpor på för att kunna gå på morgonen. En dag var min ankel lika stor som mitt knä. Men jag satt mycket i vattnet och masserade & masserade & masserade &....
Maten är ok där men jag gillar den grekiska mer, men det turkiska brödet mer :)
Hotellet vi bodde på var nytt hade öppnat två veckor innan vi kom och vi hade ett rum på 100 kvm allra längst upp. Ja, det var fantastiskt fint, men lite långt till stranden.
Jag är stolt att jag klarade av att vara där, men det var på tok för mycket svullnad i benen ibland så det gjorde ont. jag tänker på de stackare som måste bo där jämt och har lymfsvullnad mm, måste vara ett aber. Som mest hade vi vid polen 52 C och dagen innan 50 C vid stranden.
Solskyddsfaktor 50 på hela familjen...här fick man inte välja själv första dagarna...här ska det motverkas hudcancer...så det så... de flaskorna sattes fram och ingen annan!
Vi var inte brunast när vi åkte hem, inte vitast heller men garanterat de enda som inte hade fjällat redan...HA.

Jag har en hyfsat fin protesbh, men nu är jag så in i.....trött på att ha proteser. Hur jag än gjorde, låg, så hängde de och det bara såg slafsigt ut och där det i vanliga fall är en snygg glipa, där är det platt och fult och så hänger två tunga fula äckliga proteser som en säck på varje sida. Inte nog med att jag gått upp så mycket och besvärats av det så känns det ännu värre med dessa fula äckliga saker...tvi vale.

När vi kom hem så åkte vi till Norlid en runda och då hade mamma bakat dubbel sats bullar åt oss. Färska goa bullar med MYCKET vaniljsmak, så där mycket som det ska vara. YUMMIE! Jag har världens bästa föräldrar. På kvällen åkte mamma, Cajsa och jag till Lina så hon fixade naglarna åt oss. Tänk vad det gör, jag känner mig så fin, trots allt, på händerna i alla fall.
Det var mycket skratt, som vanligt, jag detta är så kul och skönt. Jag kan rekommendera detta.

Cajsa och jag provade på fiskterapi som de kallade det. Jag som har fobi med allt ALLT som krälar runt mina fötter är nöjd med att jag gjorde detta. Och skönt var det också.

 Vacker utsikt från topfloor

Våra fina naglar, denna gång lite neutralare färg. Jag med glitter och mamma utan och Cajsa gjorde en fransk.

1 kommentar:

  1. Var var ni i Turkiet?
    Vi kom hem från Side i torsdags! =)
    Kram

    SvaraRadera