fredag 20 januari 2012

Återbesök och återträff

Just nu känns allt så megatungt, dipp, dipp, dipp.



I onsdags var det dags för vår efterlängtade återträff på cancer rehab-kursen. Alla utom en kunde sluta upp och det var som om vi hade träffats igår. Även denna gång var det en del tunga samtal med en del tårar. Tiden kommer ju ifatt, vi är inte synkade jag och kroppen och det mentala...men det går framåt...sakta men säkert. Jag fick starka förhållningsregler, eller det fick vi alla egentligen för att kunna komma tillbaks så krävs det mycket av omgivningen och att vi säger nej...stop..mm
Efteråt så åt en del av oss lunch tillsammans på Hasse vid sjökanten tror jag det hette, en restaurang vid Rocksjön. Härlig god fisk åt jag. Extra roligt var att goa S dök upp och gjorde oss sällskap.
TACK ALLA!!!


Igår så hade jag återbesök till U:S min cancerläkare här i Värnamo. Hon ville sjukskriva mig 75% till och med mitten av april. Jag ska fortsätta med sjukgymnastik, då först och främst vattenträningen för den trycker ihop lymfvätskan bra och vid behov lymfdrenage. Fick fortsatt samma medicinering och en del ny, och jag får inte äta mina värktabletter som funkar så bra vid behov, de slår ut furix tabletten och det är inte bra för njurarna ...varför kunde ingen ha sagt det innan....har ätit de i kombination i ett år. Men jag måste ta tabletter när det börjar göra ont så, vi får se om vi hittar en kombination som funkar.


Jag känner att jag behövs mycket på jobbet och jag orkar ju inte så mycket som behövs. Moment 22. Men jag tror att det ordnar sig. Barnen behöver ju inget övergött program utan, vi kommer att köra på Tina vis som vi gjorde förr. Det konceptet verkade ju funka. Jag och Vikarien  är en bra kombination. Vi tänker och planerar på samma sätt så det är skönt och roligt.


Jag måste verkligen ta itu med träningen av bröstmuskelaturen, det lilla som finns kvar. Jag borde gå och lyfta vikter el dyl på gym, speciella rörelser som jag inte får till hemma. Tänk om man kunde få låna/hyra skolans så slapp man åka in till Värnamo bland alla suuuupersnyggingar. Någon som vet när el om Bredaryd har något gym-träningslokal el dyl? Kontakta mig  gärna i så fall.


ha de bäst och en trevlig helg.

3 kommentarer:

  1. Du är jätteduktig , inte konstigt de blir en massa besvär efteråt. Men du hanumesta r fixat de Ha de bra de går inte skriva här de flyger fram och tillbaka . förlåt en dator som inte kan stava Kram Alice

    SvaraRadera
  2. Forsgården har ett gym i källaren för sin personal! Kolla med chefen där om du får gå dit kanske =) Kramar & pepp till dig från Ida i Hånger!

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Hittade din blogg då du nämt vår restaurang i din blogg. Du är en grym fighter - ingen kan ana vilken match just du går. Keep up the good spirit!!

    Kramar från alla oss på Hasse på Sjökanten:)

    SvaraRadera