måndag 30 januari 2012

Hantlar och Fuck Cancer jacka


Jag skrev i förra veckan att jag fick förlängt med 20 ggr på vattenträningen och det känns så bra, jag vet att jag har tillgång till detta 1 gång i veckan i 20 veckor eller 2 ggr i veckan i 10 veckor. Jag bad att vi skulle se över mitt träningsprogram och de är ju så bra på rehab så vi gjorde det direkt. Jag bad att få träna nacke och axlar mer och då får jag använda dessa lätta hantlar....på land. Men i vatten blir de betydligt tyngre.
 I somras när sjukgymnastiken stängde igen så kontaktade jag grossisten för rehab-träningsredskap och köpte på mig handskar för vattenträning, vikter till fötterna 1/2 kg/fot och en stång med motstånd att lyfta bakom ryggen. Hade jag inte köpt detta och tränat under de veckorna det var stängt hade jag aldrig varit så långt jag är nu. Jag tror att jag ska kontakt grossisten och köpa dessa hantlar jag börjat träna med också. för ett år sedan släpade jag mig fram när jag var ute och gick. Jag var översvullen med vätska i kroppen och hade precis tagit kontakt med sjukgymnastiken. Samma runda går jag i dag fast med stavar. Visst blir jag fruktansvärt trött och så, men jämfört med för ett år sedan så....är jag på gång igen. Sakta men säkert, i min takt....och kroppen bestämmer takten, inte jag.



 Phille ropade på mig från undervåningen för ett par veckor sedan och jag gick ner. Kan du lova mig att jag kan få en grej sa han. Neeeej det kan jag absolut inte, sa jag. Jag vet ju inte vad det är... Då visade han mig Ung Cancers sida. Och sa att han gärna ville ha denna hoodjacka. ABSOLUT FÅR DU DEN, sa jag. Överskottet av pengarna går till cancerfonden. Vi bearbetar våra svårigheter på olika sätt, och detta är ett sätt. Det man inte kan sätta ord på....kan någon annan. Klas och jag tycker att det är helt OK att han går i denna jacka.
~~~~~~~~~~~
 Och tänk... om alla  i Sverige skänkte 1 krona till t.ex canerfonden så får cancerfonden snabbt in en...
ca 9 miljoner. Och vill DU hjälpa till...kan DU det lätt genom ett enkelt sms på min insamling, som går DIREKT TILL CANCERFONDEN...INGA MELLANHÄNDER skänka en slant. Läs på hö-sidan längst upp på bloggens sida så ser du hur du kan göra genom att skänka 50 kr genom SMS.
Phille sa ofta när han var liten...EN LITEN BIT I TAGET SÅ KOMMER DU LÅNGT!!!!
Så sant, så sant!!
Budskapet på ryggen....JAG KUNDE INTE SAGT DET BÄTTRE SJÄLV!

4 kommentarer:

  1. Jag vill oxa ha en san jacka, supertuff, vad kostar den o hur far jag tag pa den?

    Jag har good news, ska operera ut dosan da alla resultat ar bra. Hur mar du Christina? Ser att haret vaxer, mitt ar super krulligt. Var i Bastad i Julas utan barnen o hade det skont med langa promenader o go mat o vanner o slakt.
    Halsa o hor av dig
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig son du har !

    ..och vad skönt att du känner att kroppen är på g tillbaka igen,

    Kram,
    Karin

    SvaraRadera
  3. "Vi är på gång
    Vi är laddade, vi är tända
    Vi är på gång.........
    Vi ska löpa linan
    Kasta loss
    Det finns inget slut
    Ingenting kan stoppa oss
    Vi är på gång"

    (Tomas Ledin)

    Ni gjorde så rätt i att låta Philip få "Fuc caner"jackan.
    Han har all rätt att känna så.
    Jag vet det finns kepsar att köpa, med samma text. Kanske något för dig, som klär så bra i mössor.
    Samtidigt får "Ung cancer" tillskott i kassan. Tjejerna, som startat föreningen, är värda all respons de kan få.
    Go on, och fortsätt lyssna på kroppen.
    LOVE.

    SvaraRadera
  4. Goa Tina, va skönt att du är på banan igen, saknar dig och alla andra från SKG'n emellanåt, det var ju något som bröt av vardagen lite och gjorde att man fick en chans att fokusera och grotta ner sig lite i djupare ämnen, tänker ofta på dig även om jag inte skriver så ofta! Kramar från Heléne i Jönköping

    SvaraRadera