tisdag 24 januari 2012

Rehab-besök och helg-besök

I Lördags var vi på Norlid en sväng. Man vill ju bara dra sig ut nu när det är så härligt väder. Efter morfar kört runt med traktorn och skottat och Phille, Cajsa & Klas fixat med snön runt huset så sög det i krosstarmen  på Philip. Han åkte en sväng i snön och sladdade runt och njöt, för detta längtar han till hela året, att få köra i snön. Efteråt så njöt vi av älggryta, gudars va gott det va!
I söndags var vi en sväng hos svärföräldrarna, vi åt våfflor åååå  så gott!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I går måndag var det sista gången på sjukgymnastiken i vattenbassängen. Jag kontaktade min sjukgymnast och hon sa hon skulle sätta upp mig på väntelista på ny tid, det kunde ta ett par veckor sa hon. I går eftermiddag (samma dag) ringde de från bassängen och sa att jag hade en remiss på 20 ggr att utnyttja. Så skönt att de förstår att det gör nytta och att det ger resultat av vattenträningen...man ser redan efter 2 veckor utan att det pumpar på med vätska i kroppen. Så, det var en sten som föll från mina axlar.
Och igår var jag inne hos min arbetsledare på jobbet och vi gjorde upp ett schema på hur jag ska jobba. Det är meningen att jag ska börja att ha min grupp i Hånger på onsdagskvällarna....ÄNTLIGEN!!!!! är jag på banan igen. Om än bara lite men jag är där...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Idag var lillhönan på läkarbesök i Värnamo på barnhabiliteringen. "Jönköpingsläkarna" kommer ner till Värnamo och tillsamman med barnhabspersonalen så har de en heldag då vi har möjlighet att träffa dem ca en gång om året. Nu var det fyra år sedan, för Cajsa har ju varit uppe i Stockholm för operation mm. Men idag var det dags! Och de var såååååå fantastiskt nöjda med hennes arm. Operationerna har lyckats men....det är en massa, massa att tänka på så att hon inte gör någon olämplig rörelse så att det opererade förstörs. Men jag fick mycket beröm för träningen jag lägger ner och Cajsa fick också beröm för allt tjat/instruktioner jag ger henne som hon står ut med. Efteråt åt vi mat, besöket varade en timme och efter sa jag att hon fick välja var hon ville. Det blev dagens på Lilla krogen.
Efter vi lämnat Cajsa i skolan var jag tvungen att rensa hjärnan så vi gick en lång promenad ...för mig...
30 minuter :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
BILDER
 Man kan tro att det är en snöslunga, men det är Phille på krossen :)
 Trött men glad kille som åkt i snön
 Allt är så vitt och fint
 Solen gick ner och det blev så fint ljus
 Jag stod nog i minst tio minuter innan jag fick ett kort på herr Talgoxe
Denna fina ljuslykta gjorde Cajsa till morfar och mormor. 
Cajsa handlar egna blommor hos Ida (Forsheda blomsterhandel) som hon skulle binda hemma.

 Här är resultatet. Silkespapper och allt runt blommorna som Ida brukar göra :)
 Idag när vi var ute och gick så var det fina snöflingor. Dessa tunna strån var täckta med flingor. Klas sa att-- Snöflingorna var stora som Cornflakes...hm... eller vad tycker ni? :)


2 kommentarer:

  1. Vad positivt!
    Uppdatering på bassängträningens schema, och sen få börja arbeta med en av dina grupper igen. Härligt!
    Men du, lyssna nu noga på vad både din kropp och läkare säger. Jag tror det kommer kännas bra för dig, att få komma igång med en mjukstart.
    GOOD LUCK!

    Att Philip fixar att köra crossen i snön, som han gör, är ofattbart. Jag såg vissa spår efter crossen idag, och frågade Krister om Philip hade kört där med flit eller om han hade `slaidat´ut ofrivilligt. Nä då, det var frivilligt :o :)
    Blomsterflickan kan satsa på floristyrket istället för, som hon säger att hon ska bli "rymdutforskare" :) Så fin bukett hon satt ihop.

    Fina bilder. De två sista blir fina som julkort till Jul. Det är bara elva månader dit idag.

    Love!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det börja att gå mot rätt håll nu. Det blir liksom, tror jag, lättare att kämpa vidare.
    Kramisar
    Gunilla

    SvaraRadera