fredag 17 februari 2012

på sjukhus med Cajsa

I natt vaknade Cajsa med otroligt onti nacken och det strålade ut i axlar och nacke mm. Jag ringde in till akuten men de kunde inte ta emot oss förrän röntgen öppnade. Vi åkte in kl 7,00 så vi skulle vara klara med läkaren när de öppnade. Läkaren som var mycket bra ville röntga henne. Hon röntgades tre ggr. Och de hittade inget brutet i nacken. Men hon har hjärnskakning och är fruktansvärt öm... Hon blev inlagd över dagen och natten på kirurgen B. Samma avdelning som jag låg på när jag opererades. Hon har ätit och fått smärtstillande. Specialbestäld mat och glass. Tänk vad bra sjukvård vi har....kan inte nog berömma dem. Och Ja!!!!!! jag känner mig som världens förbaskade sämsta mamma som finns.....med all rätt! Hoppas nu allt är lugnt tills i morgon.i

7 kommentarer:

  1. Hej på er. Vilken otur men väl de inte var något brutit. Lilla gumman hällsa

    SvaraRadera
  2. Sluta genast upp med att ge dig skuldkänslor. Du är den underbaradte som finns. Nu skall bara Cajsa pigga på sig. Det som sker det sker. Kan vi vara nog försiktiga? Då får vi vara instängda för jämnan. Mängder med stödkramar.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Men lilla Tina detta skall du rakt inte anklaga dig för. Om hon var hemma och inne kunde taket rasa ner över henne. Sluta, du är en omtänksam bra mamma, nu vet du det. Kram

    SvaraRadera
  5. Kramen var från mig Gertrud. Du vet senil kan man vara innan 100, ha,ha.

    SvaraRadera
  6. Hej familjen Svensson!

    Tråkigt med Cajsa... ...själva är vi i Sälen... ...igår var vi och åkte i Hundfjället... ...självklart skulle vi köra Väggen även om det var isigt... ...men allt gick bra! Trodde vi... ...när vår lilla Stina skulle åka sista biten släppte jag henn själv och filmade lite... ...då hade jag missat en faktor som kunde inträffa... ...långt upp i backen ramlade en 100 kg dansk... ...när Stina körde lite korta svängar längst ner kom dansken på ryggen med huvudet före och totalmejade Stina... ...där stod jag med kamera typ 100 meter ovanför och kunde inget göra... ...men som tur var gick inget sönder på Stina mer än att hon fortfarande idag känner sig sönderbultad.

    Hoppas Cajsa kryar på sig snabbt och hon har världens bästa mamma!

    Hälsar Fredrik med familj

    SvaraRadera
  7. Det låter som Wiplash... En vanlig röntgen kan inte visa så mycket. De borde ha gjort MRT. Men ibland ser man inga förändringar trots att man fortsätter att ha ont. Bra om hon får hjälp av sjukgymnast. Hoppas hon mår bättre snart!

    SvaraRadera