tisdag 21 februari 2012

... vila för Cajsa...

I lördags eftermiddag fick vi komma hem Cajsa och jag. Hon blev ordinerad vila, vara stilla och att vara hemma från skolan ett tag. Hon har ff ont i nacken och ryggen men efter den smällen är det inte konstigt... Hon har lite minnesluckor av vad som hände och vad vi gjorde osv.

I måndags knakade det till rejält i högra axeln på henne, men hon säger att hon inte har mer ont men det drar liksom i den säger hon. Jag har inte kunnat öva med henne dessa dagar alls... Annars så piggar hon på sig min lilla höna, lite blek om nosen och yr ibland men bättre.
Undrar hur jag är funtad, jag blev så rädd/skräckslagen när det hände att, samtigt som jag tröstade henne blev jag sträng på lilla gumman...ett beteende jag inte känner igen mig i när det brukar krisa.... känns som..  när det inte finns någon ork... ju mer irriterad blir jag...

Jag har avbokat/bokat om en del inplanerade besök jag hade på sjukhuset till senare tillfällen.

Läste i ett av svaren, att barnens sommarkompis lilla "S" hade blivit nermejad i slalombacken av en 100 kg Dansk och blivit totalt mörbultad. KRAM  PÅ  DIG  LILLFISEN, VI  TÄNKER  PÅ  DIG  OCH HÄLSA  TILL "J" OCH  MAMMA  OCH  PAPPA. KRAAAAM.

Och "S" tack för samtalet  igår, roligt att prata med dig igen...kram och lycka till på cancerkliniken idag...KRAAAAM

1 kommentar:

  1. Man kan inte orka hur mycket som helst men du gör så gott du kan.
    Jag är nackskadad sedan 80-talet. Yrseln kan komma från nacken. Vore bra om de vill göra MRT på henne. Det vore bäst att behandla med rätt sjukgymnastik eller vad man beslutar efter MRT iom att nackbesvär är mycket svåra att bli av med. Kram

    SvaraRadera