onsdag 16 februari 2011

Nervöst inför läkarbesök & lite om mig...

Min sjukgymnast har ordnat med så att jag skall ha vatten träning. Och jag skall börja på måndag med det. Det blir en ny erfarenhet för mig. Inte att gå på vattenträning för det har jag gjort med C efter hennes sista operation i axeln, utan att vara där själv och klä om i ett omklädningsrum fullt med folk. Jag har inte bytt om med folk omkring mig efter jag har opererats... Tanken med träningen är att jag skall få upp rörligheten i hela kroppen. Att musklerna skall få röra sig lätt i vattnet. Att lymfsystemet skall komma igång mer. Upptill denna träning skall jag ha lymfmassage minst en gång i veckan.

Sedan har vi turen att alla har blivit förkylda... Vi har i princip bytt av varandra med förkyldningar, och nu är det min och k tur. Jag skulle behövt åka till Norlid och hälsa på och hämta en säng, men jag vill inte smitta ner dem, särskilt inte pappa. De har en resebarnsäng som de köpte när första barnbarnet föddes. Alla barnbarnen har sovit i den antingen över natt eller sovit middag i den. Allt för att underlätta för oss. En jobbarkompis till mig och K har blivit mormor och nu skall hon få sängen av mamma och pappa. Roligt att den kommer till användning. Man blir så nostalgisk när man tänker på sakerna man plockar fram från barnen var små. Jag kan till exempel inte göra mig av med babysittern och gåstolen C hade (kusin J och P hade samma men de var utslitna :) ). När C hade skena för första gången var hon bara 5 månader och hon kunde inte röra sig alls i den, hon skulle ha skenan i 3 månader dag och natt, då kom mamma och pappa med en nyköpt special babysitter med fast rygg så att hon inte skulle svanka. De hade hittat den i Värnamo på babycenter som det hette då. Nu kunde lilla gumman vara med på ett annat sätt och se lite mer eftersom den var lutad. Likaså så kunde hon rulla fram i gå stolen när åldern var inne, för hon kunde ju inte krypa med skenan, och fick inte heller för den delen. Nu for hon runt och hängde med på ett annat sätt än att bara ligga stilla på golvet. UNDERBART! Dessa saker kan jag inte göra mig av med, de skall sparas tills de får egna barn :)
NU LITE OM MIG....

Jag gillar att spela loss på familjegudstjänsterna gärna tillsammans med barnen i grupperna. Rörelse sånger, musikkul, dramateseringar gärna som jag gjort själv. Här är jag och handdockan JOJJE som jag köpte in till barngrupperna.

Jag har gått höghöjdsbanan på Hollsbybrunn...oj oj oj kära nån jag var helt slut efter det, fick hjälp efter halva vägen med att haka av & på kabinhaken...ville ju inte ramla ner 10 meter hahahah

Har en dotter som klippte sig själv kvällen innan vi skulle upp till Stockholm till Astrid Lindgrens sjukhus..som tur är så är min jobbarkompis frisör så hon var vänlig att "rätta" till så att det blev en frisyr i alla fall.
Har mycket tålmodiga barn...båda på sitt sätt...här en storebror som leker med syrran. Han är van vid att hon har opererats och har skena. Två operationer och skena tre gånger. Men han bjussar ändå på sig själv.
Jag övervann min rädsla för hästar när vi hade personal kick off och vi red på hafflinge hästar (hm hette det så). Min fyrbenta vän hette Sture och K´s hette...Klasse *leeer* passande eller???
Var på en av världens roligaste gudstjänster där man satt och skrattade hela tiden...varför? jo-- det var fel på ljudsystemet och ecosoundet gick inte att få bort hur vi än försökte. Vi i personalen skojjar om det än idag. Varje ord ekade... Vävävälkommmmna tillillill dennnnanana gudsssstjänänänänstenenene. Lite synd var det om kantorn som sjöng solo :)
Jag red på rodeotjuren som hyrdes in på vår ekumeniska upptaktsgudstjänst i Kärda. Om jag föll av--gissa?
Älskar att grilla på Norlid ,vilket vi brukar göra varje år. Undrar om det det blir i år tro? Får se om orken räcker till
Gjorde en överrasknings resa till Danmark till orkidé paradiset Hans Christianssens ca 10 stora växthus. Orkidéer är fina och så, men det är gemenskapen med mina orkidévänner som är viktigast. Har dock inte träffat dem på länge...saknar!!! De kallade mig "Reisleiter" finns inget som heter så men vi hade roligt åt det... (internt skämt) Älskar Rhodos...har varit där 5 gånger och vill dit igen... God mat, fin natur, härliga bad och favvo hotellet Louise Colossos. Älskar att gå på konsert. Har bl.a varit på Status Quo, Springsteen (bäst), Depeche Mode, Michael Jackson två konserter två dagar på raken i Göteborg, Elton John, U2 (bilden), Lena Ph, Jerry Williams m.m, kom ihåg när man som tonåring åkte på BadRock med Björn Skifs och div artister flera år på raken. Måste ta med mig barnen så de får känna hur underbart det är när konsertkänsla infinner sig.
I morgon skall jag till kirurgmottagningen och läkare inom cancerteamet. TyvärrrrRRRRR morr så får jag inte träffa en läkare jag har haft innan...men det skall nog går bra det med, hoppas jag!!!
















1 kommentar:

  1. Det kommer gå kanoners imorgon.... Tänker på dej. Styrkeqramar

    SvaraRadera