onsdag 2 februari 2011

Protesbh ett nödvändigt ont

Jag var med familjen på Ge-Kås i måndags. Jag hade blivit tipsad om att det fanns protesbh där att köpa, även bikini. vi var där inte lång stund alls efter att ha letat en stund så hittade jag tre stycken bh:ar priset var lite skillnad på än ortopedtekniks 89 kr istället för ca 300-400 kr för en likvärdig. Nu är det säkert bättre kvallite på ortopedtekniks men inte mycket alls skiljde det på dem. Nästan inget alls.

Sist jag var hos sjukgymnasten så var det två stycken med. Anja min sjukgymnast som jag hade direkt efter operationen hade kommit tillbaks och ville vara med. Hon är utbildad lymfterapeut sedan 1997.Och hon är duktig!!!! Jag berättade att jag har ett tryck över ryggen på båda sidor. De vill ev att jag skall röntga njurarna, men de vill att läkaren skall ordinera det i så fall på återbesöket. Anja sa att njurarna kan ta stor skada av cellgifterna... Även denna gången hann hon inte med (Linda) att massera hela kroppen på grund av att armarna och hela axelpartiet bålen mm var så nedsatt av lymfvätska. Just nu känns allt supertrist/deppigt...

Roligt var att få gratulera mitt syskonbarn J. Barn och barn...killen fyllde 16 år....16....kan inte fatta att tiden rusat iväg så. Men han kommer alltid att vara min lille goding, har så många goa minnen av när han var en liten knatte :)

Sitter och tröstar mig samtidigt som jag skriver med att lyssna på Cadillac Ranch med Springsteen...en av mina absolut favvo artister. LÅten går om om om om igen.

Skall till sjukgymnasten i morgon, hoppas det vänder helt snart!!!

3 kommentarer:

  1. Imorgon far jag hem till Anderstorp om vi inte hade varit förkylda hade det varit kul att träffa dig :-) kram

    SvaraRadera
  2. Vad det kan vara långt till vändpunkten, hoppas du är där snart.
    Visst har de bra behåar i Ullared. Köper mina där sedan 1 år tillbaka.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Tycker det låter fullkomligt normalt att man ibland sitter och deppar och tröstar sig med Bruce! Han är även en av mina favvisar. Synd bara att ju äldre han blir, desto svårare är det att höra texten - eller är det min hörsel som blivit sämre?
    Kram!
    /Felixan

    SvaraRadera