söndag 30 januari 2011

Härlig söndag...Himlen är oskyldigt blå som ögon när barnen är små...

Himlen är oskyldigt blå som ögon när barnen är små...
C tog detta kort idag när C, K och jag gjorde en kort promenad ner till ån för att titta på alla änder mm som har bosatt sig där. Idag har det varit en helt fantastisk dag. Himlen är så blå den bara kan bli och man blir glad av det vackra vädret. En mycket god vän till mig skrev på Facebook att solen talade om för henne att städa :) :D
Och jag gav henne rådet att dra ner persiennerna...inte det bästa av råd kanske...men så gjorde vi idag i alla fall, så att man slapp se dammet. Bättre att ta en liten promenad vad kroppen orkar än att sucka åt "städet".

C lånade kameran och hon har börjat gilla att ta kort hon också...kul!

Vad/vem är din livboj i livet...

Det töade lite idag kändes det som, det smällde om isen när vi gick vid ån. C tyckte det var häftigt!! Jag kom ihåg när jag var hos min mormor/morfar kunde man höra på långt avstånd hur det lät som om någon sköt med hagelbössa när isen sprack.Jag blir alltid lika fascinerad när jag tittar på en barkbit, träpinne, mossa....gillar naturen.Har ni fest eller....En and bland många eller är det gäss.....C försökte att mata dem med bröd och det var många fler med oss som försökte, men ärthjärnorna fattade inte att det var mat :) för de flög så fort brödbitarna landade i vattnet...kanske de trodde att det var sten vi kastade! Änder i solskenet







5 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder ja det är ju inte så lätt för dem att fina föda nu när snön är ivägen hoppas att det går fort till våren trött på vinter och kyla. Kram Jenni

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som ni fångat. Änderna har även kommit till Töråsabäcken, fast jag hade ingen kamera med mig.
    Härligt med islossning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk vad fint det är här i Fösse...:-)

    SvaraRadera
  4. Hej Jag håller med, underbara kort och skojiga kommentarer... ärthjärnorna hi hi. Kram till er alla i familjen ; )

    SvaraRadera
  5. Hej på dig!

    Var i Båstad i helgen och tittade till huset. Tog en promenad i solskenet till Lågprisladan och tillbaka med barnen. Stina vill att vi ska göra detta varje helg...Vet inte om du har hört något men ytterligare en i området har drabbats av samma sjukdom som du :-( Hör av dig om du vill prata om det.

    Kramisar i massor från HELA familjen Almqvist

    SvaraRadera