söndag 2 januari 2011

SJUKHUSBESÖK

Då var det dags för ett besök på akuten igen då... Eftersom febern steg till 38 och jag hade lovat att ringa om den steg till det igen så var det bara att ringa till onkologen i Jönköping för att rådfråga dem. Jag visste egentligen vad de skulle svara, och de ringde till Värnamo och sa att jag skulle komma in och sedan bad de mig att packa en väska om jag fick stanna.
Väl inne fick jag ett rum direkt eftersom de i Jönköping hade sagt att jag är infektionskänslig.
Olika blodprover togs, men mina armar var inte villiga att lämna blod idag. Det blev till slut ett par rör fulla efter några stick :/
Martin som läkaren hette var jätte noga med undersökningen och sa att han ev ville lägga in mig men att sjukhuset inte är optimalt ställe att vara på då man är infektionskänslig heller. Mina värden var inte hyperlåga och ganska så "ok" sa han men han ville dubbelkolla med onkologen i Jönköping så han ringde dit. Onkologen kom fram till att jag kunde åka hem och ta extra prover på tisdag, MEN, Martin tyckte i alla fall att jag skulle var extra noga och kolla tempen så att den inte stiger mer för då skall jag in direkt igen.
Zarzio sprutorna hade hjälp till lite i alla fall sa han annars hade jag varit totalt bortom alla gränser av låga värden sa han. Bra att jag har tagit dessa 24 st själv då då...
Men jag undrar bara...när skall det vända. Och mina tankar vilar hos pappa som kämpar på med sond i näsan med näringsdropp hela dygnet om. Han ligger inlagd i Jönköping.


2 kommentarer:

  1. Tänker på er kram Jenni

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du är hemma fortfarande och kurerar din förkylning. Inga dramatiska händelser vill vi veta av.
    Bara vila dig, tråkigt i längden, förstår det mycket väl.
    Fy vad sjukdom kan vara seg, men någon gång måste det väl vända. Håller tummarna för att det snart sker.
    Önskar dig att nytt år blir bra för dig.
    Gunilla

    SvaraRadera